Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettträning
Läst 1130 ggr
may-britt
0

kjöre med slep

ner skal man inte kjöre med slep

jag skal til tevling i  morgen och det skal bli  åska och  sterk vind er det smart och kjöre med slep da?

Maja
0

Man kan alltid köra med släp, oavsett väder. Det gäller bara att vara oerhört försiktig och se till så att hästarna inte blir allt för stressade och rädda. Jag skulle se hur det ser ut i morgon. Förbered dig gärna på att åka i god tid så att du kan ta det lugnt. I stark vind så kan det vara lite läskigt att köra med en transport (speciellt om den är tom). Är hästarna vana att åka och inte bryr sig om att det låter lite så borde det inte vara några problem.

Sedan får du hålla koll så att tävlingen inte ställs in om det ska åska (samt regna kan jag tro?) och vara stark vind hela dagen.

may-britt
0

ja takk jag tycker det er så  läskigt och  kjöre med slep i  åska ja jag sendte dem en e post och  fråga om hva de gjorde om de stilte det inn for jag kan inte ride i  åska regn er en ting det går men inte åska

jag vet inte om hästen får panikk på  slepet i  åska sen jag har bare med meg en häst och  jag har inte hatt honom på  slepet i sånt väder men han reagerer inte på  åske hamme men her er han til sammen med de andre

han kan bli  redd sen han er en av dem som kan få  panikk ner noe hender men min unge häst Snowi er så stödig så  han lungnar honom ner ner noe hender her hemme

Maja
0

Joo, jag har aldrig kört med släp, men åkt med i snöstorm, ösregn och alla möjliga väder som finns. Men ger man sig iväg i mycket god tid så brukar det inte vara några problem. Det värsta som kan hända är att man får vända och åka hem. :)

Då håller jag tummarna för att allt går bra! Glad Lycka till på tävlingen!

may-britt
0

takk ok  vill prova

Maja
0

Hur gick det? Kom du iväg? :)

may-britt
0

nei det åska og var storm fra 7 til 12 så  jag laste honom inte jag reiste ned uten häst och  fika med mine kompiser och  just kolla

Maja
0

Okej :) Jag hoppas att du hade trevligt ändå! :)

may-britt
0

ja det var lungt och  kult och  bare väre der och  kolla men lastar i  morgen for trening med Thomas trenar och  7 augsut for och  tevla så skjönt och  bare väre med och prata och  inte stressa