kjöre med slep
ner skal man inte kjöre med slep
jag skal til tevling i morgen och det skal bli åska och sterk vind er det smart och kjöre med slep da?
Man kan alltid köra med släp, oavsett väder. Det gäller bara att vara oerhört försiktig och se till så att hästarna inte blir allt för stressade och rädda. Jag skulle se hur det ser ut i morgon. Förbered dig gärna på att åka i god tid så att du kan ta det lugnt. I stark vind så kan det vara lite läskigt att köra med en transport (speciellt om den är tom). Är hästarna vana att åka och inte bryr sig om att det låter lite så borde det inte vara några problem.
Sedan får du hålla koll så att tävlingen inte ställs in om det ska åska (samt regna kan jag tro?) och vara stark vind hela dagen.
ja takk jag tycker det er så läskigt och kjöre med slep i åska ja jag sendte dem en e post och fråga om hva de gjorde om de stilte det inn for jag kan inte ride i åska regn er en ting det går men inte åska
jag vet inte om hästen får panikk på slepet i åska sen jag har bare med meg en häst och jag har inte hatt honom på slepet i sånt väder men han reagerer inte på åske hamme men her er han til sammen med de andre
han kan bli redd sen han er en av dem som kan få panikk ner noe hender men min unge häst Snowi er så stödig så han lungnar honom ner ner noe hender her hemme
Joo, jag har aldrig kört med släp, men åkt med i snöstorm, ösregn och alla möjliga väder som finns. Men ger man sig iväg i mycket god tid så brukar det inte vara några problem. Det värsta som kan hända är att man får vända och åka hem. :)
Då håller jag tummarna för att allt går bra!
Lycka till på tävlingen!
takk ok vill prova
Hur gick det? Kom du iväg? :)
nei det åska og var storm fra 7 til 12 så jag laste honom inte jag reiste ned uten häst och fika med mine kompiser och just kolla
Okej :) Jag hoppas att du hade trevligt ändå! :)
ja det var lungt och kult och bare väre der och kolla men lastar i morgen for trening med Thomas trenar och 7 augsut for och tevla så skjönt och bare väre med och prata och inte stressa