Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 6498 ggr
Killen
0

Maskeradtipps!

Behöver tipps på vad man kan klä ut sig till på en maskerad.

Vi är ett lag på just nu 3 st + 3 hästar. Det ska kunna gå att rida i det man klär ut sig till. Så fiffiga teman/förslag mottages!

kissmekate.blogg.se

Emmss
0

Zebra, tiger, troll, fe? Hahaha :P Det finns ganska många bara man har fantasi! :D

Emma och Hreimur
www.emmaochhreimur.blogg.se

Maja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var utklädd till geting och hästen som jag red hade blommor i man och svans (dock har det mesta ramlat av på bilden) när jag tävlade.

Annars är det kul om ni är tre att vara någonting som är just tre till antalet:
- De tre bockarna Bruse (skägg och horn på er och häst) 
- De tre musketörerna
- De tre vise männen
…och så vidare  :)

Lycka till och glöm inte att berätta vad ni väljer!

Killen
0

Tack för bra tipps.

Funderar lite på ett tema, vårt stall heter Frost, så vore kul att kläut sig till det, bara lite klurigt att klä ut sig till frost…

kissmekate.blogg.se

Emmss
0

Man kan ju typ hänga stora plast snöflingor i hästarnas man, och så kan man kanske snurra glitter runt tyglarna och hjälmen och kanske måla sig lite vid i ansiktet? haha, jag vet inte ;)

Emma och Hreimur
www.emmaochhreimur.blogg.se

Killen
0

#4 Kanske det :)

kissmekate.blogg.se

Odinn
0

En lucia, en tärna och en tomte kanske? :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Toltaren
0

Typ gänget i Harry Potter? Och så gör ni hästarna till flygande kvastar eller drakar, hehe

runas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag o mina shettisar har varit på många maskerader och då har vi varit:

Bonde/ko (svartskäck med horn och dinglande juver, vann den gången)

Älva/enhörning (vingar och guldhorn)

Arab/kamel (jag i full beduin utstyrsel och ponnyn med pucklar och tingeltangel, kom 2.a)

Dalkulla/dalahäst (kjol, förklä, blus och sjal, ponnyn med blomtäcke o bårder som en dalahäst, kom 2:a)

Älskar maskerader!!

I år ska jag iväg med svartskäcken igen och vi ska vara….hemligt!

Bilden är på oss som arab/kamel, tyvärr var det så varmt och jag svettades så dant att klistret för skägget släppte och det ramlade avSkäms

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Maja
0

#8 - Haha, åh, hjälp vilken underbar bild! Skrattande Förstår att det måste ha varit varmt! :)

bunnyheart
0

Hm ja vad kan man klä ut sig till?

Tyckte att Juve (#2) hade en smart idé med att man kan vara något med  "De tre…" som titel :)

T.ex. som hon skrev De tre vise männen m.m

SKriv vad du valde!

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Killen
0

#7 Ja det är ett bra förslag, bara jag får de andra att gå med på att vara killar :)

# Härliga saker du har varit utklädd till. Och faktiskt, jag har också varit dalakull/dala häst i en maskeradhoppning :)

#10 Vi har typ bestämmt oss vad vi ska vara och kommit på ett bra namn till gruppen, vill dock inte avslöja något ifall vi har några konkurenter här….

Någon som ska/funderar på att ställa upp i Augustikampen 2010?

kissmekate.blogg.se

Odinn
0

#11 Vad är det för något? :)

Killen
0

#12 Det är en lag tävling lite på skoj som klubben Stormur anordnar.

Då är det obligaorisk maskerad.

Sen måste varje lag ställa upp i minst 5 andra grenar som är:

Öltölt
Flagglopp
Travgren (visas på en raksträcka, bäst tid och ren trav vinner)
T8 (valfritt tempo tölt)
V5 (lätt 4gång)
Tvågång (Två valfri gångarter visas)
 Svår Trail eller Lätt Trail. (Trailen visas på ridbana, samma moment ingår i båda trailen men momenten är något enklare i Lätt Trail. Svår trail ger dubbelt så många poäng som Lätt Trail.

Såg i din tråd att du vill tävla, kolla med stormur, ev kanske du får tävla med Odinn. Fast du måste få med dig två till så ni bildar lag :)

kissmekate.blogg.se

Maja
0

#11 - Jag skulle ha varit där med ett gäng och tävlat, men tyvärr fick inte min kompis ledigt från jobbet!

Killen
0

#14 Va tråkigt, ni kan inte få tag på någon annan istället?

kissmekate.blogg.se

Maja
0

#15 - Njae, har inte hittat någon annan. Det var några som var osäkra på om de skulle vara med också… Hade varit kul annars! :)

Killen
0

#16 Försök :)

Annars kanske Odinn kan ju vara med i ditt lag

Jag och Ess ska iaf glänsa i öltölten iaf :)

kissmekate.blogg.se

Maja
0

#17 - Haha, vi hade safttölt på Kimsta en gång och då vann jag så jag kan vara farlig på det… Flört

Jag skulle ta en häst från Uppsala i så fall, vill inte köra 20 mil med häst. Ska höra med tjejerna igen, sista anmälningsdag är väl snart har jag för mig?

Killen
0

#18 Fast jag har ju den bästa hästen Tungan ute

Tror det är 1 eller 2 augusti, så två veckor kvar.

kissmekate.blogg.se

Odinn
0

Vore jätteroligt att vara med ju!

Men jag känner tyvärr ingen med islandshäst så det kan nog bli svårt :/

Maja
0

#19 - Haha, jag och Dagur vann minsann överlägset. ;) I och för sig var inte Ess med där så jag vet inte hur han är… ;)

#20 - Tyvärr tror jag inte att det blir något från vår sida, det lät inte så sist. De vägrade släppa iväg min kompis från jobbet den helgen, annars hade du säkert kunna vara med. Vi får hoppas att de har något liknande i Örebro snart! Du får tjata lite på Anna och Martin. ;)

Odinn
0

#21 Synd!  Får hålla tummarna att det kommer någon rolig tävling i närheten. Frötuna ska ju ha tävlingar senare tror jag. Dom ska bygga passbana så då har dom ju allt. :)  Ja det får jag göra ;)

Maskeradtips: Fjortisar haha :)