Gångarts kritik
kissmekate.blogg.se
Tycker att tölten såg lite passtaktig ut. Galoppen är ju svår att se på bild, men det ser ju inte helt åt skogen ut :)
Traven ser helt okej ut den med! :) Jättegullig häst du har! =)
Min dator är lika dum idag som alltid när det gäller videor så den hackar, men ska se hur det ser ut på en annan dator om jag hittar en sådan… ;) Känns lite elakt att döma av bilderna då jag inte kan se hela momentet där. :)
Hur tycker du själv att han känns? Går traven bättre nu? :)

Jag hittade en bild på galoppen på din kanal med Ess men man såg inte mycket eftersom de var en vinterkväll men här kommer iallafall en länk:
http://www.youtube.com/user/Yhlva01#p/u/4/97IwGRtgNPM
OT men Ess är jätte fin!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Han travar bättre nu faktiskt. Men måste öva mer, men tycker ju att det är tråkigt med trav
hans tölt kan vara passtaktig men har bara sista veckan blivit bättre (på filmen hade vi varit ute i över en timme så han var lite trött).
kissmekate.blogg.se
ja tölten er inte ren inte så fort ner du töltar och legg inn volte eller tölta hesten lite i åpna

#6 Vi håller på att lära oss att flytta sig i tölten, men han tycker det är jobbit och brukar svara med att
1: springa fortare.
2: Stanna och stegra + backa
kissmekate.blogg.se
Såg fin ut i traven. Lite ostabil i kurvorna men ganska fin aktion tycker jag! :)
Tölten tyckte jag såg passtaktig ut. Svårt att döma på film + de höga tempot. Men han var söt!
han ser jätte söt ut tölten er jobbi for honom til han har lagt musklene.
jag har et sto som stannar och pressar seg opp til stakettet ner det blir for jobbi for henne.
flytt honom i åpna fra bakken för du sitter opp i begge verv och i tölten let lite på setet så blir det lite lettere for honom och få ryggen opp.

Hur gammal är han?
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Han har väldigt kort och trippigt steg i traven, men det är ju inte så konstigt när han är såpass osäker. Själv skulle jag ju dock vara väldigt noga med att få till fart och sväv tidigt under träningen, så han inte lär sig den trippande traven för väl, det är svårare att rätta till efteråt. Om det nu inte är en sån trav du vill ha då, men själv har jag ridit hästar (f.d naturtöltare) vars ryttare "lärt" dem trava lugnt och sakta, med korta trippiga steg och det har inte gått att göra något åt sen i efterhand.
Som det ser ut över bommarna är ju betydligt bättre! 
Tölten ser jag tyvärr inte tillräckligt väl för att säga något om.
Galoppen ser ju ut att ha fint steg i alla fall, av bilden att döma! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
utrolig flott farg på honom elsker den fargen hvor gammal er han?
rider du for trenar? er han en häst som kan bli lite stressig ved nye ting?

#11 ockay, ska tänka på det, har inte lärt honom det och vill ju att han ska trava på rätt sätt. Jag gillar inte trav så jag travar inte så ofta när jag rider, men ska bli bättre på det.
#12 Tack :) Han är 9 år.
Har ridit några gånger nu i vår för tränare, men vi har mycket att jobba med så gångartsträning står inte på pogramet just nu, utan lydnad.
Ja, han är känslig och blir ofta stressad, bara att jag skulle lägga på switch i dag på honom var ju tydligen livsfarligt….
kissmekate.blogg.se
ja kjenner til det der selv om min var 4 år da han var så men ta det lungt med honom sen disse som er lite stressie har som regel höde högt.
prov och ride han lite på et bett som ligger stil i hans munn noen ganger som en rak bett stang sen mange av dem går bettre på et bett som ligger i ro i munnen.
jag ville skrittet honom mycke på longe tygler och sen ner han lungnar seg trava lite på lange tygler så han kan lungna ned uten at du krever noe av honom det fungerer jätte bra