Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 3153 ggr
Maja
0

Boots

Använder du någon gång boots till din häst? Vilka?

emmaaab
0

Jag brukar använda vita traktboots ibland när jag speciellt ska träna tölt. Då använder jag 240 g. Min häst Höttur får mer action och går lite renare så jag brukar använda dom främst på tävling :) :D

Toltaren
0

Använder olika boots, både för träning och tävling. Dock blir det mest på kurser/tömkörning/tävling som jag använder. Har dock alltid skydd/boots när jag tränar pass Tungan ute

attika
0

Ja har ett par gummiboots från hööks 225 g när jag rider ut och ett par andra lite dyrare när jag är i paddocken tror dom väger 240 g. Nu använder jag inte boots så ofta.

Dilizi
0

Ja, jag köpte mina på Granngården, tror att de väger 230gram.

/Emilia

monsterblom
0

använder ett par lätta boots som skydd tillsammans med senskydd när jag rider då hon trampar på sig både när man töltar och passar. ska skaffa ett par viktboots när jag hittar ett par som jag tycker om. (viktigt med utseendet på utrustningen)

MalinLarsson
0

Anv. inga boots

linnea-n
0

när jag tränar på banan så rider jag oftast med 200 g boots. Ifall jag tränar eller tävlar flygande pass så har jag på lätta plastboots.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

Carroee
0

Använder 200 g boots för tävling på min rejäla häst som måste trampa på lite och träning avänder jag 160 g. Väldigt sällan dock.

Skyddsboots för femgångarna så dom inte slår på sig, när de behövs.  Glad

Killen
0

Har ett par gummiboots utan vikt, de används dagligen så han inte trampar på sig.

Sen ett par klockor på 225g, använder inte de så ofta, sist jag använde de så galopprollade han hela tiden

kissmekate.blogg.se

FeliciaS
0

Nej, jag använder inga boots.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[vretenskaniner]
0

Använder G-boots på tävling, mellan 200-240 gram :)

may-britt
0

jag andvender inte boots ofte men noen ganger på banan har jag G-boots på 240 gram

Odinn
0

Jag har vanliga utan vikt.
Finns det boots med 100 g?
Jag hittar inga..

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Killen
0

*kl

Vad är igentligen skillnaden, förutom utseéndet på klockor och g- boots?

kissmekate.blogg.se

Maja
0

#13 - Vanliga klockor finns på 110 gram vet jag i alla fall så det borde nog finnas på 100 gram också. Kan leta om jag hittar några! :) Jag köpte 110 gram på Till Häst i Marieberg för ett år sedan.

#14 - De sitter på olika sätt som du vet och tyngden hamnar på lite olika sätt och ställen. En del hästar kan inte ha den ena typen då de kan få skav (om de inte passar bra exempelvis), medan andra bara kan ha den andra typen. Jag föredrar G-boots då de sitter bättre, men jag rider aldrig med boots å andra sidan. :)

Jag vet inte riktigt om det finns någon större skillnad annars… :)

Killen
0

#15 okay.

Har läst att de olika ska göra att de lyfter benen på olika sätt, men kom inte ihåg hur (eller vart jag läste det)

kissmekate.blogg.se

Odinn
0

#15 Okej, dom behöver inte vara på exakt 100 g, 110 går också bra. Men jag inte inte ha allt för tunga, och inte heller vanliga gummiboots. Och ungefär vilken prisklass ligger de på?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Maja
0

#16 - Mjo, du får ju vikten med centrerad med G-boots (en "klump" bak och ett band fram) och mer utspridd med vanliga klockor så det kan nog stämma!

#17 - Oj… Det kommer jag inte ihåg. Några hundralappar (inte allt för mycket). Är lite osäker också på om det var 110 gram nu när jag tänker efter, kanske var 120 gram? Hm, de var i alla fall lätta. :) Visningsbootsen är ju lätta annars… ;)

Alex
0

#14 G-boots är ett speciellt märke som tagit fram en viss sorts boots som liknar tyngdboots/blyboots. Dvs alla de boots som sitter i karleden med rem runt hoven är inte G-boots.

den här sidan har du lite beskrivningar om funktionen hos olika typer av boots.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Killen
0

Tack.

Har läst det på den sidan förut, men glömt bort både sidan och funktionen

kissmekate.blogg.se