Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 1688 ggr
xero88
0

Nu har Bangsi åkt på sommarkollo!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast han går med en flock islandshästar i stället. Lyckades efter mycket forskande få reda på ägaren till en stor flock inte så långt hemifrån. Släppte honom i onsdags em.

De har en helt fantastiskt vacker hage. Helt otroligt fin, helt enkelt. Och JÄTTESTOR!!!

27 ungdomar från 1-3 år . Både hingstar och valacker.

Det är helt superkanonbra!!

Här kommer lite bilder.

Mvh. Carro.

xero88
0

En till.

xero88
0

Entill!

xero88
0

Mera.

xero88
0

En till.

Perly
0

Ser härligt ut det där :)

Alltid Oavsett

xero88
0

!!!

xero88
0

Glad.

xero88
0

Visst gör det. Entill.

xero88
1

En flockmedlem i närbild. Kommi fra Gudenådalen. Skulle jag tro, men kan ha fel. Har ej lärt mig identifiera alla än. Det är flera som är ganska lika. Men det går bättre å bättre.

xero88
0

Fler pojkar.

xero88
0

Glad. Orkar ni en till?

Ja, han är ju rätt så stor faktiskt, Bangsi alltså. Vindotten är född 2007 och Bangsi 2009. Ska bli kul att se hur stor han skommer att bli framöver.

Maja
0

Fina bilder på ett härligt ställe! Där kommer han att trivas som fisken i vattnet! :D

Hur länge ska han vara där?

xero88
0

Det är inte bestämt. Men så länge han får skulle jag tro. Det lär ju knappast gå någon större nöd på honom. Haha!

Vi får väl se.

Ja, även hästarna här hemma tycker nog det är skönt med semester nu. Till och med Nero tyckte nog att Bangsi var lite påfrestande. Men han har gjort ett bra jobb och ska ha en stor eloge. Nu får han och Fia kampera ihop lite mera istället. Dock är ju Fias gräsätning ganska strängt begränsad eftersom hon fick en släng av fång i fjol. Men hon mår bra och har inte visat några tecken alls. Hon körs och är igång som vanligt. Vi preparerar med jäst och tabletter. Det funkar riktigt bra.

Mvh. Carro.

Alex
0

Men åh vad härligt för honom! Där lär han ju få det kanon, det verkar han ju till och med redan tycka. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#13 - Hihi, ja, det är väl skönt för dem att slippa ha en tonåring som bara vill leka, leka, leka… ;)

Jag håller tummarna för att Fia mår bra hela sommaren! :)