Äntligen
Hej för ett tag sedan frågade min hemkunskap lärare om jag ville komma hem till henne och rida, och jag sa att jag skulle tänka på det. Så i torsdags ringde jag och en kompis hem till henne och frågade om vi kunde komma på lördag för att rida. Och det fick vi så vi åkte dit tidigt kl: 10:30 på morgonen och hon visade oss runt i stallet och sadelkamaren efter en stund så började vi rykta och göra i ordning hästarna för en liten ridtur. När vi var klara satt vi upp och hon tog med oss till en ganska stor inhängnad men tyvär va den öppen och det fick ju hästarna syn på. Så dom började skena i väg med oss. Och jag blev avkastad medans min kompis satt kvar på hästen. Sen galopperade dom ut och in på grusvägen det va omöjligt att få stopp på dom! jag låg kvar chockad på backen men så hörde jag lotta min lärare ropa ngt. Jag trodde hon skrek att jag skulle springa efter dom så jag slängde av mig jackan och sprang så fort jag kunde. Men blev snart hämtad av lotta som kom där med bilen. Sedan på vägen mötte vi Cissi med båda hästarna med sig vi blev rätt förvånade! sedan hoppade jag ur bilen för att leda tillbaks hästarna till gården. När vi kom fram så satte lotta på grimman och ledde mig till en mindre inhängnad, och cissi kom skrittandes efter jag och cissi trodde inte att vi skulle få rida mer pga av detta men det fick vi! och det gick bra sedan i slutet av dagen efteråt vi ridit, mockat och pysslat om hästarna så va det dags för lunch och då frågade lotta om vi ville fortsätta rida där och så klart vi ville det. Olyckor sker ju, och det ska inte få mig sluta rida jag och cissi ¨frågade om vikunde komma 1 gång i veckan! men lotta insisterade och sa att nej då, vi kan la säga två!? haha gissa om vi blev glada haha så nu rider vi där på måndagar och onsdagar. Gud va jag och cissi hadde kul i går när vi red vi hadde riktigt kul i alla fall när vi töltade och galopperade men i gentligen skulle jag ha Guini en unghäst 6 år gammal. Väldigt snäll ganska nyss inriden men sen när jag red solfari i går så kände jag att han va den rätta! så nu håller jag och han i hop det är helt underbart att rida honom han är en skimmel 21 år och hingst. Gud va jag längtar tills i morgon och sen när vi lärt känna hästarna bättre så ska vi få rida ut i skogen önska oss lycka till

Beklagar stavningen!

Vad roligt! Och tur att det gick bra trots att ni flög av. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Haha aa det kunde gått mkt, mkt, mkt värre men vi satt ju upp i sadeln direkt efter så det va ju inget!!! :D älskar dom!!!!!!
Kul med en lärare som man kan rida hos! Min lärare hade också islandshästar, men jag var aldrig hemma hos honom. :)
Kul^^ (Inte avfallningen då…) Finns ju oftast en häst som passar en som pricket över i:t ;D
Alltid Oavsett

Ja det är jätte kul ska dit nu efter skolan saknar dom haha ja så är det ju och så känns det också jag har aldrig träffat en lika underbar häst som solfari<3
#8 Kul, får önska er lycka till idag.^^ Härligt att du verkar ha hittat sin "själsfrende", blir glad av att "se" det :)
Alltid Oavsett

Aww..tack<3 min lärare säger att hon blir lycklig av att se oss rida och tillbringa tid tillsammans med hästarna. Ska ta lite fina bilder sen :)
:D Ska bli roligt att se :)
Alltid Oavsett

Ja då :) Haha men i dag får det inte bli lika sent som i måndags, då vi va där till halv tio. Men tiden går så fort med dom underbara hästarna<3
Mamma skulle hämta oss kl: 8 men då red vi fortfarande vi trodde inte att klockan va så mkt men sen kom cissis morsa och hämtade oss :)
Hehe, jo det brukar ju kunna ta lite tid, extra lång tid såhär på sommar havåret då det är ljust så länge att man inte märker vad klockan är <'3
Alltid Oavsett

Hej aa precis förlåt men jag glömde ta kort på hästarna. :( Men i alla fall jag och cissi va där i går det va jätte kul :)Vi kom hem exakt samma tid som i måndags. Nu kommer inte jag få träffa dom förräns på måndag. :`( Usch saknar dom! men ska till pappa till helgen. Men lotta har märkt att vi har gjort framsteg och att vi lärt känna hästarna rtiktigt bra. I går så hoppade dom till för att en fågel eller ngt annat djur knäckte en gren i skogen. Efter det kände jag mig lite osäker på hästen så jag satt av och försökte lugna ner mig. Men efter en stund va jag uppe i gen. På måndag ska vi rida ut och gud va kul det ska bli :p efter ridningen,ryktat hästarna och tagit ut dom i hagen åt vi lite fika som vi tagit med.och satte oss i lottas kök för att leta I fotoalbumen. Och gissa vad vi letade efter!? joo bilder på Solfari som föl och vi hittade väldigt fina bilder :) gud så underbart söt<3 jag har aldrig varit lyckligare :D
Gör inget :) Men kul att du fick se föl bilder på honom^^
Väntar kvar i tråden med spänning ;D
Alltid Oavsett

Nej :`( guuuud va jag kommer sakna Solfari<3
F*n dom ska sälja Guini för att det är lottas dotters häst. Och hon ska gå ngn linje nu i sex år för att utbilda sig till ngt Och hon har dåligt samvete av att få låta Guini stå. Så hon har lagt ut annons på ngn hästsida om att han är till salu. Och lotta kommer inte ha kvar Solfari för hon har inte tid. Så om hennes dotter skaffar en Shetlandshäst som kan hålla solfari sällskap så ska han få flytta hem till henne. Och hon bor rätt långt i från…Men min kompis Cissi och hennes familj kanske ska köpa Guini. Och i sådana fall så ska dom få ha Solfari som sällskap så länge och då kommer jag fortfarande få träffa honom och ha honom som sköthäst<3 asså jag kommer dö om det inte blir så :( jag älskar honom verkligen!!!!!

Hej jag har glömt att berätta om hur jag och Cissi har haft det med hästarna nu i veckan…
Men i alla fall i måndags gick allt bra! vi red ut i skogen för första gången och det va så sjukt roligt<3 ingen som ramlade av eller som blev avkastade. Men i onsdags när vi skulle rida ut så hände en liten olycka när jag och Cissi skulle galoppera i kapp så galopperade Solfari upp i skogen och jag var verkligen inte beredd på svängen så jag flög av framför hästen och dom fortsatte springa..över mig. Men dom trampade inte medvetet så inga synliga/svåra skador. Men jag låg kvar på backen en stund och Cissi trodde jag var skadad. Men plötsligt började jag bara skratta haha jag fick en sådan chock av att det gick så bra och att jag inte blev mer skadad. Men jag fick ställa mig upp och springa för Solfari stannade inte men till slut fick cissi tag på honom. Vi fortsatte rida ett tag och vi hoppade också.
Men i går när jag följde med Cissi hem så hadde vi inget att göra så vi ringde lotta och frågade om vi kunde komma. Och det fick vi men dom skulle inte vara hemma. Men vi klarade oss själva haha men Guinir blåser alltid upp sig när man ska spänna sadeljorden så det tog lite tid men till slut satt den bra. Allt gick bra i dag också och i slutet så ställde vi upp lite hinder ca: 30 cm det gick jätte bra det med<3
Ska rida i helgen<3 längtar
#18 - Usch då, det lät inte så kul! Tråkigt om han kommer att flytta, men jag hoppas att det löser sig! :)
#18 Kul att ni fått hoppa lite med dem och rida dem så länge det går.^^
Får hoppas att ni kan lösa det så att du kan forsäta sköta om honom :)
Alltid Oavsett

Ja det va jätte kul. :)
Hej<3 Dåliga och goda nyheter. Ginir/Guini som jag stavade det. han ska fortfarande säljas. :( men min kompis får egen häst till sommaren<3 och Lotta har pratat med en kompis till henne som har en hästgård om att Solfari kan bo och gå med deras hästar och det är till och med närmre till dom än till Lotta haha så jag får fortsätta rida honom<3 snacka om att jag är glad :)
Jag och cissi va ute och red förut. Det va väldiggt dåligt väder det rengnade och så men ändå det va kul att rida<3 Men Solfari skenade tyvär ännu en gång men det enda som jag kunde göra var att hålla mig kar på hästen :) men till slut stannade han.Ska rida på måndag också men skulle i gentligen rida Solfari till Lottas kompis i morgon vid fem men min bror ska ha kalas så det gör Lotta och Cissi<3
#21 Skönt att det löst sig för dig, med lite träning och längre tid tillsammans så lär han sluta skena, brukar mest vara för att pröva ryttaren ;)
Alltid Oavsett

Hej ska rida i dag :) hästarna har flyttats nu. R,I,P Robin sturebeck<3
Jag kan inte fatta att det är sant, 14 år blev han han avled i går morse han krockade med moppen på e 20 i fredags kväll :(