Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettoff-topic
Läst 1438 ggr
Fridalej
0

OT: Student!

Hej allihopa :-)

I år är året jag tar studenten. Det är skitläskigt tycker jag.. Haha!

Men nu till saken; jag sitter och gör inbjudningskort till studentmottagningen (och utspring) och jag har ingen aning om vad det ska stå.. Har någon ett bra förslag? :/

MVH Frida

Maja
0

Oh, härligt! :) Det är en härlig dag! Själv hade vi runt 30°C och stekande sol - riktigt härligt väder!

Tja, jag var ju lat och ringde/smsade alla som skulle komma till min student. Orkade inte med några riktiga kort, de kom efteråt som "Tack-kort". ;)

Viktigt att ta med:
- När springer ni ut? Plats och tid.
- När är mottagningen hemma hos er? Du kommer förmodligen att åka runt lite med klassen ett tag (jag var ute i två-tre timmar efter utspringet tror jag så mottagningen blev lite senare än tänkt…)
- Vad händer hemma hos dig? Mat? Tårta?

…och ett annat bra tips är att be mamma/pappa ta med ett par sköna skor och vatten till dig vid utspringet. Annars blir du både uttorkad och kommer garanterat att få ont i fötterna. ;) Skönt att kunna byta!

Fridalej
0

Jag är klar :-D

Haha ja, jag kommer ha typ gladiatorsandaler skulle jag tro. Jag KAN INTE gå i klackskor.. Hahaha!
Jag fyller 18 bara 2 dagar tidigare, så det blir lättare att skicka ut ett inbjudningskort. Det blir typ hela "fira-Frida"-dagen ;-)

Tack för hjälpen.

/Frida

Maja
0

Låter bra! Jag kan ju säga att alla tjejer i min klass var lite lagom avundsjuka på mig när jag fick ett par platta skor av min mamma innan vi hoppade upp på flaket och åkte runt i stan och firade. ;) Deras fötter mådde inte allt för bra efteråt, medan mina var glada… ;)

Grattis i förskott till födelsedag och student!