Madelen Johanson frikänd
_"Som en konsekvens av att styrelsen den 8 april beslutade att upphäva avstängningen av Madelen Johanson, har Arne Rulander (ordförande avelssektionen) och Barbro Bäckström (ordförande tävlingssektionen), som båda valde att reservera sig mot beslutet, valt att omgående lämna sina uppdrag i SIFs styrelse.
Dessutom har landslagsledningen, landslagskommittén samt uttagningskommittén (Eva Spegel, Heimir Gunnarsson, Elisabeth Olovsson, Agneta Rolf, Maria Ärnström, Helene Blom, Åsa Eriksson, Gudmundur Einarsson) lämnat sina uppdrag med omedelbar verkan.Detsamma gäller Florian Lackner och Sari Halme som ingick i disciplinnämnden."_
Detta finns att läsa på http://www.icelandichorse.se/. Där finner du även en PDF-fil med mer information.
Vad tycker ni om detta?
Fast hon är ju inte frikänd. De ska ju gå vidare med det, för att fatta ett korrekt beslut, som jag förstår det av PDF:en?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tillfälligt frikänd om det låter bättre. ;)
"…av att styrelsen den 8 april beslutade att upphäva avstängningen av Madelen Johanson…"
Upphäva avstängningen ja, men det är ju inget beslut taget om hur det ska bli. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Som jag förstod det är hon anmäld för djuplågeri och fallet går vidare till polisen? Bläddrade genom islandshäst tidningen lite fort idag….
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
#4 - Hon anmäldes och blev avstängd, sedan har jag läst att de har haft inspektion hemma hos henne utan att hitta någonting. Vad som händer nu får vi se, avstängningen är tillfälligt upphävd som jag har förstått det.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag tror inte att det finns en chans att de stängde av henne och att hon var helt oskyldig, jag önskar att man fick veta mer exakt vad de har fått veta.