Äntligen lite vår!!!
Ja, äntligen! Inte en snödriva i sikte, Penséer och påskliljor och lite andra vårblommor dyker ypp igen. Härligt!!! 
Och hästarna fäller!!! Ja inte de två klippta så mycket men Bangsi fäller för dem alla tre. Jisses va päls! Jag tror en björn skulle vara avundsjuk om den sett maken till vinterpäls. Så han lever verkligen upp till sitt namn den där B.
Har fått dela på hästarna nu så Fia får gå själv. Den stackarn blir nästan våldtagen annars. Hon är inte det minsta intresserad av Bangsi bara heligt f-b. Men hon lyckas knappt freda sig från honom så de fick dela på sig. Så nu går "Grabbarna Bus" för sig själva. Det är tuffa tag de bägge emellan trots att det bara är på lek. Men de verkar trivas hur bra som helst ihop. Så sett tycker jag lite synd om Nero när Bangsi åker på sommarlov för de har så himla roligt ihop. Men,men det får väl gå det också.
Jag tycker att Bangsi blivit stor. Han mäter redan 131 cm i manken så han är om Nero på höjden redan. Ska bli kul att se hur stor han blir när han är färdigvuxen. Var på Kvarnbackes öppethus i måndags. Det var trevligt. Träffade lite nytt folk och tittade på hästarna. Men jag tyckte nog att vissa åringar var i tunnaste laget. Annars var det fina hästar. Av hingstarna fastnade jag nog för Meitill. Han verkade mycket trevlig. Fast de andra var också fina. Blev varse att jag hade en tränare nästan innpå husknuten som jag inte hade nån aning om. Det kan ju vara bra. Det är Västraby Islandshästar som ligger mellan Knislinge och Broby här i NÖ Skåne.
Synd att Skulasons visning blev inställd. Det skulle varit roligt att åkt dit. Sen upptäckte jag inte att det var islandstävlingar på Flyinge förrän i söndags em och då var det så dags. Men det kommer kanske fler tillfällen.
Från det ena till Bangsi igen . Hoppas att han ej blir/är klapphingst! Fortfarande bara den ena "kulingen" på plats. Hoppas att nr två också anländer snart. Suck! Men jag få väl hoppas att den är på plats tills han fyller två iaf. Det är ju ingen jätte panik än. Han är inte direkt besvärlig att hantera. Han sköter sig bra än så länge tycker jag.
Skickar en bild på "Bangsi Bus". Om nån undrar varför han har "MR-grimman" på så är det för att vi precis kommit hem från en skogsrunda. Den är nämligen super att ha när man är ute och går. Man är ju rätt billig med vanlig grimma om han sätter den sidan till. Stollejocken!
Mvh.Carro.
Strunta i datumen som står på bilderna . Hade laddat om batteriet i kameran men glömde fixa till datumet . All bilder är tagna 20100405.

Mvh. Carro.
Fina bilder :)
Åh, lilla Bangsi börjar bli stor! :D Så fin han är! Härligt nu när våren börjar komma fram mer och mer, alla vägar blir genast trevligare (eller ja, just nu är det mest lera, men det kommer att bli bra snart).
Fina bilder! Spuni, Meitill och Hringur är tre fina hingstar, men jag gillar nog Spuni mest ändå. :)