Är det dags och bli nervös nu
Ska iväg och provrida två islandshästar på fredag eller lördag.
Är redan nervös och har nyss lagt på telefonluren. Vad ska man tänka på ska ju ha med hjälm ridbyxor och bra skor, men sen då.
Har aldrig varit och provridit hästar förut. Bör man ha nån med sig som kan lite. ioförsig ska vi ju rida ut så jag får se hur de är ute i naturen. men blir kanske ett litet pass i paddocken.
Bra ridkläder och ett gott humör! 
Tänk på allt som du vill veta om hästarna, skriv ner allt sådant på en lista som du kan ta med dig. Du kanske vill veta om deras historia, hur de är vana att bli ridna med mera.
Om du har någon tränare, annan kunnig person eller liknande så är det alltid bra att ta med sig denne så att han/hon kan se hur det ser ut från marken. Det är alltid bra att ha med sig någon som kan se och ge råd!
Lycka till! Glöm inte att meddela oss hur det gick sedan! :)
Klart jag hör av mig.
Fick dock reda på mycket om hästarna redan via telefon. Båda har eksem men det är inget som stör/hindrar mig. Båda är bombsäkra den ena dock lite piggare, Ska dock höra med henne om de är vana och gå som handhäst/ha handhäst bredvid sig, Då jag tycker om och ha så ibland om jag inte hinner motionera båda samtidigt. :)
#2- Låter ju riktigt bra! Jag håller tummarna! =)
Tack kan behövas :)
…och glöm inte kameran! 
nej då batteriet är på laddning :)
Toppen! :) Jag väntar med spänning!

Så kul, hoppas det går bra.
Jag hade med mig en kunnig person när jag var iväg och provred, men det är inget måste tycker jag. Viktigaste är ju vad du tycker om hästen, fast det beror ju på vad du är ute efter, vill man kunna tävla på hög nivå kanske det är bra att ha med någon som kan hjälpa en med en bedömning.
kissmekate.blogg.se
Ne ska inte tävla, kanske åka på kurs. :) men annars skogsmulla :) behöver en lugn och trygg islandshäst och hon hade två som kanske skulle passa. :) hästarna ägs av en som har ridskola och turridning.
Vad roligt! Håller tummarna.
Vart är det någonstans?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hej Alex. :) det ligger i Uddevalla, önska du kunde följa med. :)
#11 - Blev det Snugg eller? :)
Snugg ?
#13 - En av annonserna som du fick som du sade lät intressant. Tänkte att det ju var en ridskolehäst och att det kanske var den? :)
ne dessa heter Lyfting och Váka kommer från stall Ugglehult i uddevalla.
#15 - Åh, okej! De såg ju fina ut! :)
Ja jag hoppas nån av dom kan passa mig. fast de ska ju gå kvar i verksamheten fram till v21 vilket passar mig bra isåfall, Vinterhagen ser inte så bra ut och sommarhagen har inge staket än.
#11 Åh, hade vart jätteroligt, men kan väl bli lite svårt kanske. Vet du vilken dag det blir?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Nu på lördag ska jag åka, åker från Bäckefors runt 10.
Oh, Lyfting, samma namn som min dam :) Lycka till!!
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
#21 - hon är 8 i år och är rödskäck :) "din"? ;)
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Hon är svart och född -99 :) tror de blir 11 då. :)
Då har jag varit och provridit :) gick super. blev dock mest förtjust i Lyfting. Passa mig perfekt, men önska ja hade råd med Váka också. :) Red längs gamla E6 och inte en reaktion fast de kom lastbilar med smattrande kapell :) Tölten var helt underbar :) sitter på små rosa moln än. Tyvärr funkar det inte och lägga in bilder så länkar till bilden istället.
Jag sitter på Lyfting och Váka bredvid tyvärr inga ridbilder då jag inte kom på kameran förrän vi skulle rida iväg, red i paddocken på båda först, sen från stallet red jag Lyfting och hemväg bytte jag till Váka.
Vad roligt! Ska du köpa Lyfting då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
lutar åt det :) ska eventuellt ner igen och provrida då blir det även galopp var lite isigt på vissa ställen så vi skippa den gångarten. :)
Åh, vad kul! :) Låter ju underbart! Jag ska hålla tummarna för att allt går bra! :)
Vad roligt :) Jättefina hästar båda två.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack :)

Så fin hon är!
kissmekate.blogg.se
Tack :) Längtar till v21 då ha rhon gått sin sista lektion. :)

Så det är 100% bestämmt att du kommer att köpa henne?
kissmekate.blogg.se
Ja fast gubben tycker hon är dyr, men hon är väl värd pengarna,

Då så :)
kissmekate.blogg.se
:) så nu ska vi leta häst till gubben också. fast han vill ju ha ardenner runt 155-160 som är inkörd och inriden.

Så roligt att ha hittat en häst! Grattis!! En sak som jag själv gått bet på, är att se om hästen är lättlastad. jag frågade då jag köpte min, och JAAADÅ, hon var lättlastad, ibland vill hon inte gå på, men då bar det BARA att peta på lite bakifrån så gick hon in. HAHA säger jag! Stog 3 tim o 40 min första gången vi skulle åka någonstans. In gick hon iof nästan, men sen var det panik bakåt, heela tiden. Hopplöst! Nästa gång jag köper häst ska jag se till jag jag får SE att hästen går att lasta.
Dessa hästar är vana och lastas då de brukar åka iväg till kusten för och rida längs stränderna plus att hon gått nån lätt klass tävling :)