Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1632 ggr
Taktur
0

Ny häst

Nu är hon min!!!!  Hind frá Holtsmúla 10 år. Gamle Taktur ska få bli sällskapshäst åt Strokkur som min kompis äger. Ska bli så spännande o roligt att lära känna min lilla sötnos.

Alex
0

Vad roligt, grattis! Vad är det för stam på henne? Och jag hoppas vi får ta del av lite bilder snart också. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Åh, grattis!

Jag vill också se bilder! :) Importerade du henne själv?

Taktur
0

Hon kom till Sverige för 5 år sedan, har haft en ägare, Har inte hunnit fota henne än men hon finns på Nötbackens hemsida under Ida ljunggren saluhästar

Stam:

F: Piltur frá Sperdli

FF:Stigur frá Kjartanstödum

FM: Perla frá Kadalstödum

M: Halla frá Hala

MF: Thokki frá Gardi

MM: Ása fráÁsmula

Hind har BLUP 109

Maja
0

Åh, vad fin hon ser ut att vara! Grattis igen! Glad

Alex
0

Ser fin ut!

Är hon tänkt enbart som ridhäst, eller har du några planer på avel också?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taktur
0

TAck, tack. i dagsläget ska hon bara vara ridhäst men man vet aldrig lite längre fram . Var ut till henne i dag och har börjat med lite NH vilket hon lyssnade bra på.

may-britt
0

Gratis så  fin

Maja
0

Hur går det för er? Glad

may-britt
0

jag ser hon er i  famillie med min filma

Taktur
0

Här går det upp o ner.En helt annan häst än min gamle Taktur och det tar tid att hitta varandra. Har åkt av två gånger,  som tur var i paddocken i snön. Sen har det varit SÅ mycket snö, SÅ kallt, tre vaccineringar av botulism,Jag har varit genomförkyld två gånger ingen sadel har fungerat bra, men nu verkar det ljusna. Har beställt en ny top reiter jr. Den låg bra på Hind som har så kort rygg. Försöker ta lektioner en gång i veckan , kör mycket nh och håller till i paddocken.Longerar och går promenader, Har känts tungt ett tag men jag försöker ta det lugnt, det blir nog bra  till slut

Maja
0

Låter som en hel del tråkigheter, men jag håller tummarna för att det bara blir bättre och bättre nu! :)

Taktur
0

Tack. Det hoppas jag också

may-britt
0

åka av hva gjorde hon?

det tar jåtte lang tid och  lära och  kjenne dem.

och  sadel moste passa sen kan de finna på och prova och  få  deg av eller stikke.

jag  brukte jåtte lang tid på  och  leda longsera och  bare skritta och  myke upp först nu  er galoppen okay på  min.

men gi  deg inte det blir bettre

Taktur
0

Första gången jag åkte av var felet helt mitt eget. Jag skulle spänna om stiglädret på ena sidan, Gjorde som jag brukade göra på min gammelgubbe. Satte mig på sniskan, drog upp benet, halvlånga tyglar och det gillade  inte Hind, utan drog i galopp i paddocken. Där satt jag på sne, helt i obalans . Hade inte en chans att få balans o räta upp mig utan flög av.  Andra gången red jag i trav och då började hon hoppa och tog galoppen. Jag skulle lägga henne på en volt och tog mer i v tygel o trampade ner i v, stigbygel o då gick stiglädret AV. Hej o hå , ner i backen igen.  Men vi knogar på.

may-britt
0

ja inte lett men gi  inte upp jag skulle fatta galopp  på  min och prova och  prova nei hon flög i trav så  gjorde jag så  enkelt som satte ned på  högre sitt ben och  trampa ned i  stigbyglen och  da fatta hon jåtte fin galopp for så  hadde hon lärt och  fatta på  island inte lett nei tar tid och  lära hvordan de er van med och  bli  riden

hvor gammal er hon?

Taktur
0

Hind blev 11 i år

may-britt
0

ok da skal hon jo lungna ned etter värt når hon blir van medd eg