Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1184 ggr
Killen
0

Era stallplatser?

Vad kostar era stallplatser till era islandshästar?

Skriv vad som ingår och vart i landet ni bor.

kissmekate.blogg.se

Killen
0

Min stallplats kostar 2200 kr. Det är en delad utebox. Pris för egen box i stallet är 2900 kr (tyvärr fullt) och lösdriften 2000kr.

Var 15 dag har man insläpp av 15 hästar, då tar man ev av vintertäcken och lägger in insläppsmat som ägarna har hängt upp brevid boxen.

Det som ingår är:

Hösilage

Havre

Betfor

Mineraler

Utsläpp

4 fodringar/dag

Svett/fleec täcke av på kvällen

Tillgång till ridbana och rundkorall.

Står i närförort till sthlm (max 20 min)

kissmekate.blogg.se

Alex
0

Nu går min på lösdrift, i Norrtälje. Hyran är 1500 kr och då ingår allt foder (HorseHage hösilage, plus halm och kraftfoder vid behov) samt full skötsel. Även tillgång till ridhus och paddock ingår ju, fast det har jag ingen användning av då jag bor 50 mil bort. Flört

När jag hade henne uppstallad i Karlstad så hade jag en stallhyra på 1500 och då ingick hösilage samt strö (torv eller spån), utsläpp alla dagar (med täckespåsättning vid behov) plus tre fodringar (morgon, lunch, kväll). Då det var ett helt nybyggt stall så var en paddock under uppbyggnad när jag hade hästen där.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taktur
0

Lösdrift med analyserat hösilage, havre o mineraler. Tillgång till box vid behov och paddock + rundcorall. Stora kuperade hagar .1500;./ mån.

Maja
0

Medryttarhästarna står hemma på gården så stallplatsen kostar ingenting, det är bara foder och torv som kostar. Har tyvärr ingen aning om vad det kostar (Örebro).

xero88
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju hästarna  hemma så jag betalar ju inte något för själva boxplatserna. Men stråfoder, spån, mineraler, morötter och betfor kostar nog totalt sett 2000 kr/ mån ca. Men då har jag världens bästa höbonde som har kanonhö BILLIGT och så har vi möjlighet att hämta 30 kubikm spån åt gången i en container ( räcker ett år) så då blir det ju betydligt billigare än om man ska köpa det packat i balar. Kostnaden är ju delad på tre hästar klart. Två ponnyer och så Bangsi. Ponnyerna får ju inte så mycket hö men B får ju desto mer så det blir ju lite olika/ häst.

Mvh. Carro.

PS! Skickar med en "Vårsolig"- hälsning från Bangsi också. kanske kommer den swnart. Våren alltså.Glad