Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettträning
Läst 1423 ggr
Maja
0

Ridhus, paddock, ute?

1. Var rider du helst? Ute i skogen, i ett ridhus, i en paddock, någon annanstans?

2. Hur ofta rider du på respektive ställe?

Maja
0

1. Helst rider jag ute i skogen, men då vill jag ha tillgång till vägar och vändplaner som jag kan jobba lite extra på.

2. Nu får vi se hur det blir då jag precis har börjat rida i nya stallet, men det blir nog mest ute i skogen, men även ridhus någon gång i veckan.

Alex
0

Jag vill variera mig, beroende på vad jag ska göra. Flört Är det dåligt väder är ju ridhuset klart trevligast, och ska man träna på volter och liknande så är ju paddock eller ridhus att föredra. Annars är ju ute härligast.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MusCarro
0

Håller med #2, beror på vad jag ska göra och hur vädret är :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Pia-Lena
0

Har bara tillgång till naturen.

Killen
0

Rider helst ut i naturen, men har nu på senaste börjat att uppskatta volten mer och med. Vi har inte ridhus.

En normalvecka så blir det två gånger på volten och två gånger ut.

kissmekate.blogg.se

FeliciaS
0

1. Jag föredrar varierad ridning, men måste jag välja blir det uteritter. Ridskola slutade jag på bl.a. för att jag saknade att rida ute i naturen, kunna välja själv vad man ska göra osv. Däremot är ridhus superskönt att ha vid slask och om det är halt ute.

2. Just nu ligger ridningen vilande, kan man säga…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tarja
0

Jag rider helst i skogen, men att rida i paddocken är inte fel det heller.

Just nu blir det mest ridning i paddock, men det ska det bli ändring på ivår när det är lite ljusare Flört

Odinn
0

1. Eftersom jag alltid rider i skogen så väljer jag nu paddock för det skulle jag gärna vilja ha. Men om jag hade en paddock skulle jag nog välja skogen Flört

2. Rider alltid i skogen

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Elshira
0

Jag rider ut i skogen på fina grusvägar och åkrar i största möjliga mån (rider främst dressyr).

Hakuna matata!

minkaninester
0

1. Jag är en skogsmännsika, älskar allt som har med djur & natur att göra, så kan säger att rida ute är det bästa som finns.
Självklart så finns det tillfällen då jag helst vill arbeta med hästen och utveckla mig i ridningen.

2. I med att jag rider på ridskola blir det var tredje gång utridning där, men jag rider lite utanför ridskolan också, och då är det mest utridning som gäller! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "