Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1669 ggr
xero88
0

Boktips önskas:

Kan någon ge tips om bra böcker om islandshästar. Vad rekommenderar Ni? Jag har "Islandshästen-Vägen till framgång…" av Magnus Skulasson. Den är bra men det finns väl fler läsvärda antagligen. 

Jag menar, bokrean startar ju snart.Man kanske kan fynda något läsvärt.Glad

MVH. Carro.

Alex
0

Atlis verktyg för islandshästryttare och Rida islandshäst: Reynirs ridskola är två böcker jag tycker är himla bra. Även Islandshästar: Skötsel, hälsa, gångarter (av Åse Ericsson, Rebecka Frey och Lena Lennartsson) om man vill ha en lite "enklare" informativ bok.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

xero88
0

Tack för tipsen. Jag ska hålla ögonen öppna.

MVH. Carro.

Maja
0

Ja, Atlis verktyg för islandsryttare och Reynirs ridskola är två toppenböcker! Jag har även Förstå din islandshäst: kom i harmoni och balans med din häst av Rikke Mark Schultz och det är en mycket bra bok! :)

xero88
0

Tack så mycket igen! Kanon Bra!Skrattande

MVH.Carro.

740tjejen
0

Jag har dom böcker som är uppräknade och de är toppen :) kom mycket långt i utbildning av unghästen med just dom böckerna.:) SÅ guld på Atli och Reynirs böcker. :)

Praefatio
0

Jag har också Förstå din islandshäst och jag tycker att den är superintressant! Den kan jag verkligen rekommendera. Den behandlar dock hästen som fysisk varelse, tar inte upp psyket speciellt mycket alls, men den är ett bra komplement till en hästpsykologibok :)

xero88
0

Super Tack, för alla tips!

Ska skaffa dessa fortast möjigt.

MVH.Carro.Skrattande