Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 1806 ggr
Zabbio
0

Tölt på föl... *video*

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Föl och föl.. tvååring..>_> Men ser ju till och med ut som ett föl, blir inte förvånad om den bara är 1,5 år..

Syftar på den fläckiga ponnyn mitt i filmen. Inte islandshäst iofs, så kanske fel forum, men tölt iaf..

Varför rida in en så ung häst? Som om jag skulle sätta mig på Solon…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

740tjejen
0

Man slutar aldrig förvånas över vissa människors dumhet, Har sett månag annonser nu om 3-råiga islandshästar som är inridna, tyker det är för tok för tidigt,  red inte in min unghäst förrän han v närmare 5. hade dock suttit på han några gånger från 4½ års ålder.

Maja
0

Hm, jag undrar om inte denna video har varit uppe på risport.ifokus någon gång? Men ja, nu vet jag ju varken hur gammal hästen är eller i vilket land den står, men visst ser den ung ut.

Hästsynen i olika länder skiljer sig åt oerhört mycket. Det var som när jag var i Brasilien så såg jag hästar som bokstavligt talat åt ur soptunnor. De rev sönder påsar och åt potatisskal och andra kompostrester. Ridhästarna var inte heller så överdrivet fina och de lät turisterna rida på stranden fram och tillbaka (nästan bara i galopp). Jag provred en häst och det var väl en av de finare hästarna, men den var ändå rätt så tung och stel.

may-britt
0

hva er galt med tölte sen jag hörer ingen black  and dekker lyd jag hörer tikk i  takk tikk i  takk

den unge hörte jag black  and dekker på med en gang så  hörte jag kunn tikk i  takk

Zabbio
0

Den är från USA.

FraHofi
0

Hur kan en tvååring ha så tung ryttare, skarpt bett, och stor sadel? Islandshästar må vara starka men inte ska en tvååring behöva ett bett så den inte ens kan sänka huvudet?

Zabbio
0

Det är ingen isis utan en spotted saddle horse. Och dessutom har den en tiedown..:S Fast inte för att rasen gör nån skillnad..