normalt folke vett
hej
når skal man inte kjöre med häste slep.
jag skal på kurs i morgen och söndag och det er halt och mycke snö.
i dag snör det igjen og söndag kl 13 skal det starte och snö och jag er inte ferdig med kurset för 17.
det skal bli 6- på det kalseste så det er inte nogo problem men når skal man inte ta slepet på vegen.
det er 1 time kjöring ditt jag skal men det ligger oppe i åsen så det er mycke upp och da blir det også mycke ned på vei hemm.
hva tyckar dere skal man la väre och kjöre slep i dette vedret????
Hm, ja, känner du dig osäker på att köra med släpet så skulle jag nog inte åka. Du ska ju inte ge dig ut om du tycker att det känns obehagligt att köra. En timme är ju ganska lång tid också…
Är kursen utomhus så kanske de ställer in den till och med om det ska komma massor av snö, för jag kan tänka mig att det är fler än du som ska köra med sina hästar i transporten. Att det är mycket upp- och nedförsbackar gör det ju ännu läskigare.
Men avvakta och se hur det ser ut i morgon. Jag tror väl att det ska vara helt okej väder i morgon i stora delar av landet, själv ska vi skicka iväg ena hästen till Uppsala samt hämta en unghäst så vi kommer att åka ut på vägarna.
Jag säger alltså: Avvakta och se hur det ser ut i morgon. I värsta fall får du väl vända hem och se.
Vem är det du ska träna för? :)
ja får se hvordan det blir blir det mycke snö på söndag får jag väre over til mandag
jag trenar for en som kommer fra island han heter jonas det er han jag har kjöpt Filma fra hala fra.
Åh, spännande! Jag ska hålla tummarna för att det går bra att ta sig dit och att det är en bra kurs! :)