Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 1344 ggr
Maja
0

Var gör du i ordning hästen?

Var står din häst när du ska göra i ordning den innan exempelvis en ridtur? Står den kvar i boxen? Binder du upp den i stallgången?

Maja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi brukar binda upp hästarna utanför sadelkammaren som är ett litet hus ca 15 meter från stallet. Nu har ägaren dock satt upp ringar att binda i, så det är inte riktigt som på bilden, men nästan. :)

Taktur
0

Sköter Hind i stallgången, eller ute när vädret tillåter. Boxen är hennes frizon där hon äter, vilar o får vara ifred.

740tjejen
0

Står ute lite varstans .:) Ska dock bygag en bindbom som står i solläge. :) Har dock så jag kan binda under tak men inte inomhus. Om jag inte står i sjukboxen eller garaget men då måste bilen som står där rullas ut och sen rullas in.

Killen
0

Just nu i boxen eftersom han tycker det är lite otäkt när man hackar bort styltorna, nu har han dock vant sig men för säkerhet står jag där.

Annars står vi utanför sadelkammaren

Ess

kissmekate.blogg.se

Janice
0

Oftast på stallgången, men är det upptaget där så står vi i boxen.

selfrejection
0

I spilta eller box, beroende på vilken häst det är. När det är varmare eller fullt i stallet kan man stå ute på bommen.

Animal-3
0

I stallgången, boxen eller vid bindbommen, men oftast får de stå lösa på gårdsplanen.
Peewee och Tuffis står oftast lösa på gårdsplanen och tanken är att Elja också ska göra det framöver.

Ofelia
0

Alltid i stallgången om det inte är sol, sommar och flugfritt. Ja, vi är bekväma…