Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 2854 ggr
selfrejection
0

Gårdsvakt

Vill bara berätta att jag just nu sitter ensam på gården jag ska vakta hela januari tillsammans med en annan som jobbar natt. Här finns 30 hästar, 3 hundar och 3 katter, så det finns en del att göra. Det kommer bli väldigt roligt tror jag, men en del jobb också. Hoppas att hästarna inte får för sig att rymma när man är själv bara! :)

Alex
0

Vad roligt! Jobb är det ju absolut, men det är ju ett roligt och givande jobb i alla fall. Glad Du får väl uppdatera oss lite om hur det går, som en liten dagbok eller nåt. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

selfrejection
0

Just nu är det ganska tråkigt. Bara jag och djuren, och tvn blev knäpp så den går inte att titta på :/ Tur jag har datorn iaf, och pojkvännen kommer om en timme ungefär :)

Maja
0

Åh, vad kul att få vara gårdsvakt! :) Jag ser gärna lite bilder om du har tillgång till kamera! :) Alltid kul att se fina hästar! :)

selfrejection
0

Det kommer säkert komma bilder :)

Just nu är det -23,5 ute och 19 inne och jag är sämst på att elda. Det är bara att vänta på att någon annan vaknar eller någon kommer på besök :P

Maja
0

#4 - Ja, usch, vi har -25 grader utomhus och 16 grader inomhus just nu.. ;) Härligt! Haha.. :P

selfrejection
0

Än så länge har det bara bilvit bilder på en av katterna. Imorgon har jag morgonen så jag hoppas att det inte är för kallt, för då ska jag passa på att fota massor i morgonljuset :)

Inget dramatiskt har hänt, förutom att vattnet har fryst i köket :p

Idag red jag den första turen för året, i skogen där man inte kunnat rida sen i somras, men nu var det otroligt fint där när solen lyste :) Det hann aldrig torka upp där i somras innan allt regn kom så delar av stigarna simmade iväg och det är inte så roligt att rida tur med nybörjade bland hål!

selfrejection
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom på att jag glömde lägga till bilden, så här kommer den :)

Maja
0

Åh, fruset vatten i köket är ingen höjdare, men kul att allt annat är bra i alla fall! =)

selfrejection
0

Idag är det -20 och jag fick en sprak i magen av Thokkadis när jag släppte ut henne.

Och nu ska ni få se lite mer bilder också :)

På den här bilder är det Lykkur, en riktig buse som skenar och kastar av folk när jag rider turer :p Men han blir otroligt fin på bild.

selfrejection
0

Här har vi 3 av unghingstarna. Från vänster är det Sólfagur "Pricken" som blir 4 i år, Draupnir och Hvellur som blir 2 år.

selfrejection
0

Gårdens äldsta häst och ledarhästen, Sikill "Sickan".

selfrejection
0
selfrejection
0
selfrejection
0

Maggie. Synd att inte hala nosen kom med på bilden bara, men jag tyckte den var rolig ändå.

selfrejection
0
selfrejection
0

Hetja. En av verksamhetshästarna. Hon kom från Island i våras och är en väldigt liten försiktig tjej.

Maja
0

Vilka fina bilder! :)

Ser riktigt kallt ut.. :) Var bor du någonstans?

Alex
0

Vilka härligt, frostiga bilder! Skrattande Och fina hästar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

selfrejection
0

Tack :)

#17 2 mil norr om Sundsvall, det är även där gården ligger :) (smygreklam: www.riibygard.se)

Tarja
0

Jättefina bilder!

selfrejection
0

Igår följde men kompis med mig så vi tog en lång tur i storskogen :) Det gick lite fort och hennes häst skenade lite smått så hon ramlade av och min bockade i galoppen :p Ingen slog sig och vi kom hem helskinnade!

Idag har jag däremot världens träningsvärk i ryggen och insidan av låren.

Maja
0

Hihi, ojdå! De tyckte väl att det var kul att få komma ut i skogen och leka lite! ;)

Hur går det annars då? Vad hittar du på för kul på gården? :)

selfrejection
0

Antagligen :)

Det går bra, fast det händer inte så mycket. Bara varit en turridning :/ Hela den här veckan har jag morgon så jag kliver upp tidigt och släpper ut hästarna och mockar, sen brukar jag rida en stund. Fast det orkade jag inte idag :p Annars brukar vi spela Wii för att fördriva tiden när det inte finns något som måste göras.

Gyllir
0

Vad är det för ras på "vargen" Bravo? Han var jättefin!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

selfrejection
0

Han är en Tervuerens/Belgisk vallhund :)