Hur hitta tränare nära
Nu när jag får hem islandshästarna så vill ja ju kunna träna lite för nån, Åker gärna iväg men max 6 mil. Iallafall till en början då jag inte är van och köra hästtransport. Jag bor ju i dalsland har ca 6 mil till shelltappen i uddevalla. Nån som vet om nån bra tränare. Har ej tillgång till paddock så kan ju inte ta hem nån heller. Hur gör ni som bor lite långt bort från tränare.
När vi bokade in Peter Mesch så gick vi ihop ett gäng (6 st) islandshästryttare från området och så delade vi på kostnaden. Det slutade på 250 kr per person (han hade inte så långt att åka) och då fick vi en timmes lektion. Helt klart värt pengarna! Vi höll till i det gemensamma ridhuset och red två och två.
Hör med islandsryttare i närheten om de tränar och i så fall för vem. Ni kanske också kan slå ihop er?
Annars får du hyra Alex.. ;)
Hehe jo :) Alex verkar duktig, Ja känner ej så många som har islandshäst och absolut ingen som har paddock.
Jaa du, kan ju alltid testa annonsera. Tyvärr känner jag inte till någon häromkring och till Karlstad antar jag att du inte vill åka…? 
Tyvärr är jag urkass på att lära ut, och har ingen bärbar paddock heller. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
får ja bara sällskap åker jag gärna en bit, å tar ja med mig två hästar kan du rida den ena alex.
det skal väre en del trenare ikke så langt fra deg colla på SIF sin side der er det en liste av dem.
men du kan jo trene med Alex viss hon vill
Hitta inga tränare på sif sida. bara ridksola och turridningar
konstig men viss du söker på trener på internett så kommer det opp flere
Om du går in på SIFs sida, sedan trycker du dig vidare till fliken "Utbildning", efter det kommer det upp flera underrubriker. Tryck på "Tränare/instruktörer" så kan du välja om du vill hitta C-tränare, B-instruktörer, Ridinstruktörer eller Ridlärare.
Hoppas du hittar vad du söker =)
Tack, visste inte riktigt vlken flik ja skulle spana i.

#8 Vad menas med C-Tränare och B-Instruktörer? :)
#10 Tränare är när de är utbildade för att träna hästar, instruktörer är när de är utbildade för att instruera. A är det bästa, sen går det nedåt till C. Men även C är bra, då är ju personen utbildad via SIF i alla fall. 
Kan fixa en artikel om det, kan ju vara intressant kanske? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Ja en artikel vore super. För jag är inte så insatt jag heller. Såg dock att närmaste var Uddevalla.

#11 Aha okej! :D Ja! Skriv gärna en artikel! kul att läsa och få lära sig lite nytt ;)