Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 2156 ggr
740tjejen
0

ridsportsbutik

Har lite funderingar på att öppna en sån i Bäckefors. men nu undrar jag, måste jag som återförsäljare sälja pessoabett. Jag gillar inte dom betten och vill inte sälja dom. Måste jag inhandla såna av grossiten eller får man välja själv. Tacksam för svar

Alex
0

Du får ju självklart välja vad du själv vill sälja när du öppnar butik. Glad Dock tycker jag du kan öppna den i Bengtsfors istället, så har du en frivillig anställd här också… Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

740tjejen
0

:) jo tyvärr är ja ju inte så glad och pendla till bengtsfors varje dag :) Men du och killen kan väll flytta till Bäckefors, då kommer du närmare islandshästarna också :)

Maja
0

Nej, precis. Du får sälja precis vad du vill i din butik, du behöver inte ens sälja bett över huvud taget, men det är att rekommendera några bett ändå tycker jag.. :)

Spännande! Håll oss uppdaterade! =)

740tjejen
0

jo några bett ska ja sälja, :)

FeliciaS
0

Vad roligt :) Islandshästbutik eller allmän ridshop med blandade saker?

Självklart får du välja själv vad du vill sälja, vilka produkter och vilka märken.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

740tjejen
0

Kommer ha blandat, western, island, vanlig lite körartiklar, selar ska gå att bestälal hem. även sadlar, kommer bara ha broschyrer och även samarbete med en sadelutprovare eller gå kurs själv. (dock ingen dagslång kurs utan en riktig.) Kommer även ha saker till hund och katt. samt även ryttarkläder och ytterkläder.

Alex
0

#6 Låter kanon! Nåt sånt skulle jag också vilja starta egentligen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

FeliciaS
0

#6 Åh så roligt :) Internetbutik också?

Mvh Felicia

740tjejen
0

Tyvärr inte internethandel, däremot kommer jag ha hemsida.

Alex du får gärna jobba hos mig :) om jag startar eget.

Maja
0

#9 - Oh, då kan vi ju ha ett samarbete med sajten och er. ;) Haha..

740tjejen
0

ja varför inte :)

Elshira
0

Oma man tänker affärsmässigt så tycker jag det ska finnas, pessoa bett i butiken för om det inte finns där och någon letar efter det kommer de bara köpa det någon annan strans (och då är det ju lika bra att de köper det av dig)

Låt dem hellre hänga ett par stycken och sätt upp någon form av affish varför man inte bör använda den typen av hissbett och vad konsekvenserna blir. Väljer någon ett pessoa i.af kanske du akn rekomendera dem att köpa ett jaktkandar eller liknande istället (tänker de på pessoa så lär de inte vilja ha ett snällare bett, även om det säkert varit bättre).

Men har du inte pessoan alls så kommer de bara att "msita förbi" och de lär sig inget och du får mindre sålt.

Hakuna matata!

740tjejen
0

#12, smart, Nån som är sugen på att göre en bra affisch :) om hur pessoa och alla andra hissbett fungerar.

FeliciaS
0

Om du inte har den produkt kunden söker tror jag de frågar först, isf kan du ju ta in det. Eller om du verkligen är emot det, varför bidra till produceringen av de betten genom att köpa in dem? :)

Mvh Felicia

Alex
0

#9 Jag har ju funderat på att starta upp en internetbutik av något slag, kanske skulle ta hand om den delen jag, då? Flört Har möjlighet att hyra lagerlokal här i Bengtsfors billigt dessutom…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

740tjejen
0

Kan ju ha en affisch där det står om hur hissbetten fungerar, Men kommer ej ha dom i butik. Däremot kommer ja ha mindre storlekar på betten. För jag tycker det är svårt och hitta bra bett i 10,5 eller 9,5 i affärerna. Dåligt utbud, men kommer ha ett större på mindre storlekar. :)

740tjejen
0

Jo lokalen jag har tittat på har mycket lagerkapasitet så man kan köpa stora partier och ha till försäljning på nätet. Men vi kan säkert ha nått samarbete :) Gamla maritzabden i Bäckefors tänkte jag på att hyra. Eller försöka köpa loss.

Elshira
0

Om du inte har den produkt kunden söker tror jag de frågar först, isf kan du ju ta in det. Eller om du verkligen är emot det, varför bidra till produceringen av de betten genom att köpa in dem? :)

Det som styr produktionen är ju hur många som köper betten, inte som säljer. För som sagt vill jag ah ett bett så åker jag bara till nästa butik och letar och köper em därifrån istället. På det viset blir ju försäljningen lika stor oavsett från vilken återförsäljare man köper av.

Vi mäniskor är väldigt skeptiska av oss (generellt) och säg att jag tror på ett fakta jag anser är sant/riktigt, och så kommer någon helt plötsligt och säger "Nej det är si och så", då skulle jag i.af få ett dåligt intryck av butiken eller att de har dåligt utbud om de inte säljs.

Däremot om jag sitter och läser articklar om något så kan jag mycket väl ändra mig genom att få en bättre insyn. Folk "kan" bara hjälpa sig själva. Och vi kan hjäpla dem att hjälpa sig själva med information osv.

Om hon nu ska ha en internet butik är jag säker på att flera gärna skulle dela med sig av sina atriklas som finns här på t.ex ridsport ifk för att få använda dem på hemsidan. På det viset kan folk läsa allt i lugn och ro utan att bli tvingade!

Hakuna matata!

Zabbio
0

Jag kan vara intresserad av att göra bilder till en affish mot pessoa.

Som visar vad som händer och varför ryttaren inte känner något i handen.

Tycer också att det kan hänga ett par pessoa bett  rakt uder affischen så att det finns. Så ser du ju om den fungerar också.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

740tjejen
0

#19 vore toppen, vet dock inte när det blir aktuellt, :) ska ju plugga färdigt först, ska plugga 2 terminer till sen vet ja int eom ja ska gå bokföringskursen under tiden (är på kvällstid) eller om ja ska den efter studierna.

Zabbio
0

Hör av dig när det blir dags, jag vet ju inte vad jag sysslar med just då men  du kan ju fråga :)

740tjejen
0

Får hoppas du finsn kvar här på Islandshästar.ifokus då :)

Zabbio
0

Annars finns jag nog nån annanstans på iFokus ;)

740tjejen
0

Låter bra det. .)