Har du tävlat?
Har du tävlat i en islandshästtävling någon gång?
Vilken eller vilka grenar? Hur gick det?
Berätta hur utförligt du vill och släng gärna in en bild om du har!
Jag har tävlat tre gånger i mitt liv, dock "bara" på ridskolan för 5-6 år sedan.
Alla tre gångerna har det varit i fyrgång med varierande poäng, men jag fick runt 4,0-4,5 poäng.
Första gången var jag rätt så nervös. Jag hade aldrig varit på en tävling och var 13 år gammal. Skritt, trav och tölt gick helt okej, men jag fick fel galopp på hästen.
Andra gången gick precis som första. Allt gick bra, men jag fick fel galopp.
Tredje gången blev något passaktig, men jag var ändå rätt så nöjd då jag bara hade ridit hästen två gånger innan tävlingen. Däremot fick jag 5,5 på galoppen, så det kändes rätt så bra (speciellt då jag hade den häst jag hade :)).
Sedan har jag ställt upp i en skojtävling också, men den räknar jag inte med.. ;)
Då jag inte har några vettiga bilder från själva tävlingsminuterna (min fotograf lyckades knäppa bilder där det ser ut som att vi håller på att gå omkull, eller bilder där halva ekipaget inte är med) så får jag bjuda på en bild efter att jag har tackat domaren för min ritt. ;)

Ja, jag har tävlat två gånger. Och båda dom gångerna var nu i år :D
Första tävlingen var på min hemma klubb.
Alltså tävlade jag på **Eidfaxi vår 2009.
**Jag kom till en B-final i V5U med uttagningspoängen 4,80
Men i finalen kom jag på 8:de plats med poängen 4,92 :D
Kom tyvärr inte i någon final i T7U… tölten var för tok travtaktig så jag hamnade på 16:de plats med poängen 3,77
Andra tävlingen var på **Sleipnir vår 2009
**Kom inte till någon final, men fick poängen 4,50 i T8U och 4,83 i V5U
Jag är ingen nervös preson, så jag var ärligt talat inte ett dugg nervös innan jag skulle in på banan! :O Var var mest bara pirrig dagarna innan för jag längtade så mycket :D
Men även om jag "bara" kom till en final så är jag jätte nöjd i allafall! :D
P.s. Kan slänga upp en bild om jag hittar :D
Mvh Vinetta
Jag tävlade vid två tillfällen för några år sen, när jag var runt 13. Första tävlingen var Glaumur KM, andra Värmlandsmästerskapet.
Båda tävlingarna var på samma häst, Þerna frá Hjálmholti, ett turridningssto efter Þorri. På KM kom jag till B-final, vet att jag låg först (alltså 6:a) efter uttagningarna. Minns inte poängen jag fick, men slutade på en 9:e plats tror jag. På VM vart jag oplacerad, men fick dock högre poäng än vad jag fick på KM. 
Sen tävlade jag i vintras också, på Firmakeppni på Fors gård, på Moldi, en lånad häst som jag bara ridit i en vecka eller två innan tävlingen. Slutade på en 10:e plats tror jag.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#3 Åh, Toti och Frida är så himla trevliga! :D Har vart där och ridit långtur med min pålle, ska nog åka dit i höst också. Och förmodligen varje år livet ut, haha.
Men jag skulle också vilja tävla där någon gång :D
Mvh Vinetta

Jag har tävlat (99-03) "hellre än bra"
. Jag började att tävla mammas häst i LT, LV, V3, vi brukade ligga på 4,5-5,4 tot. Sedan tävlade jag Nott (som jag har idag), hon är ett kanonsto, men hon stressar upp sig så otroligt vid tävling… så vi brukade hanka runt på 3,0-4,8 tot. i LT, LV, V1 och T1
På bilden, jag och mammas val. Snorri, det var han jag tävlade på första åren (99, 00)
Åhh jag vill så gärna tävla :D Vill ni se en video på mig och min häst när vi töltar? ^^ Kan ladda upp en sen (:

#7 Lyx att få ha bindlarna på benen xD
Det är så jobbigt när de halkar av armarna, speciellt i T2 

Jag har aldrig tävlat, men ska vara med på min och hästens första tävling den 12/12, då ska vi tävla i V5 och T7.
Vi hade en liten träningstävling för några år sedan, så man fick prova på hur det var. Jag var 14-15år och red en häst vid namn Lita, och det gick ganska bra. Vi fick 5,5 för skritten, det var jag stolt över. Vi fick prova fyrgång och tölt.
Dålig och gammal bild, men det är en bild iaf. Innan vi skulle in på banan :)

Två gånger, trots att jag egentligen är alldeles för nervös för att riktigt gilla tävlingssituationen. Gjorde det enbart för att få en bedömning av hur vi lyckades med ridningen. Båda tillfällena var på Landitävlingar. Första gången gick bäst, vi blev 1:a i galopplöpet, 2:a i lätt fyrgång och 3:a i lätt tölt. Andra gången gick det inte bra alls, i fyrgången lyckades vi gå ett varv i fel galopp och fick ingen placering, i lätt tölt kom vi 4:a.
#12 Vilka Landitävlingar då? :)

Aldrig tävlat i gångartstävling, men hoppas att det ska bli ändring på det 
kissmekate.blogg.se

#13 KM i slutet av 90-talet, en evighet sedan alltså.
Jag har tävlat två gånger på en bana, som avslutning på ridskoleterminen. Ridläraren är även domare så vi körde med poäng och klasser ;) Jag red fyrgång båda gångerna, två ganska speciella hästar båda gångerna :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus