Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 1373 ggr
FeliciaS
0

Vad kostar er islandshäst/månad?

Jag är nyfiken på att höra vad er islandshäst kostar er varje månad? Inom kategorier som foder, försäkring, stallplats (ange om ni har hästen inackorderad eller eget stall), hö/hösilage, kraftfoder, tillbehör, övriga kostnader osv. :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Alex
0

Just nu har jag mitt sto uppstallad på en lösdrift, där jag betalar 1500 kr/månad, där foder (HorseHage hösilage & mineraler) samt skötsel ingår.

Så det jag betalar utöver det är försäkring på knappt 200 kr/månad, verkning 300 kr/gång (ca 150 kr/månad). Det är väl allt, så länge hon håller sig frisk. Flört Så knappt 2000 kr/månad går hon på nu. Fast då räknar jag ju inte med extra tillkommande kostnader som har med dräktigheten att göra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

attika
0

Det kostar runt 2000 kr / mån då har jag räknat in stallplats, all mat, försäkring och hovis. Det blir ju billigare på sommaren när dom går på bete men räknar man ett genomsnitt och slår ut det på hela året så blir det så.

FeliciaS
0

Några fler är det allt som har islandshästar här inne ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MusCarro
0

Jag har min häst i stallet där jag jobbar som ridlärare, så betalar ingen hyra! :) Men betalar för foder, ca 700/mån (hösilage+krafft+torv etc.)

Sedan försäkring 650kr/mån (vet dyr men hon är högt försäkrad, och har en massa tillägg) :P

Sedan skor ca var 7-8:e vecka, 600:-/skoning :)

Så ca 1950 kr :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Taktur
0

ca 2.500:- för stallplats, foder, försäkrning o skoning. Sen tillkommer resorna till stallet 6 mil t.o.r., massör, tandläkare,vaccineringar o avmaskning