Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 14702 ggr
740tjejen
0

tecknad islandshäst i tölt

ska tatuera mig och behöver en bild då.:) en med konturer gärna en som ser lite vild ut fladrande man å sånt. :)

Alex
0

Roligt med en sån tatuering! Jag kan inte rita själv, men hur vill du ha den liksom, så den ser verklig ut eller som en typisk ritad liksom?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

740tjejen
0

rena linjer där de ska synas att manen fladdrar av vinden och svansen med. :) svårt och beskriva.

Alex
0

Lite som de flesta islandshästloggor då, som olika företag har?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Förresten, ett tips är att kika på Teckning iFokus, om det kanske finns nån där som är duktig och vill hjälpa dig. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

740tjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för länken :) ska spana. Har en bild men ingen islandshäst men kanske nått liknande ja vill ha fast töltbild då.

Alex
0

Kul! Hoppas nån nappar. Jag råkar förresten veta att Zabbio här på forumet kan måla hästar himla bra… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

740tjejen
0

får hoppas hon svarar i denna eller den på teckningstråden :)

MusCarro
0

Hehe jag skall göra samma sak men har nog hittat bilden för mig :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

740tjejen
0

Den va fin :) var först nått sånt ja tänkt mig, mne när ja fick syn på hästen uppbyggd på flames så kändes den mer rätt. Bara försöka få nån som kan göra d epå islandshäst också :)

Maja
0

Åh, wow, vad häftigt!

Men annars kan du ju ge honom/henne som ska tatuera dig en bild på en häst i tölt samt bilden på hästen uppbyggd på flames så kan han/hjon nog fixa det snyggt! =) Eller så är det bara jag som har tittat på Miami Ink för mycket.. ;)

MusCarro
0

Hahaha, det är nog samma för mig! :D

Caroline Nygren

740tjejen
0

Har nu fått bilden omgjord, vet dock inte om den liknar en islandshäst men den töltar iallafall . :)

MusCarro
1

Grymt cool :D

Caroline Nygren

740tjejen
0

:) frågan är var j aska ha den, kommer den bli bra på armen eller passar den bättre på skuldran.

MusCarro
0

Skuldran ;)

Caroline Nygren

740tjejen
0

:) 1-0 noll till skuldran jämte axel/överarm:)

Alex
0

Jag tror också ett sånt motiv blir snyggare på skuldran än armen faktiskt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

740tjejen
0

då får de bli skuldran, den är tänkt att göra i slutet av november. så kommer att uppdatera med bild när den är färdig.

MusCarro
0

Ser fram emot det! :)

Caroline Nygren

Alex
0

Jätteroligt! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Åh, vad skoj! =) Häftigt!

Elshira
0

#12 jag tycker ena frambenet såg lite lustigt ut faktiskt.

jag säger som jag gör till de flesta andra - gå med en tydlig bild på en islännings som töltar, ta den där bilden du visat med dig och säg att den ska vara i samma stil (tribal). Då ritar de upp en personlig bild som den riktiga bilden - men i tribal och du kan även säga vad tu tycker ska ändras osv.

Men deras jobb ät att vara kreativa och bra på att rita - Så de brukar vara bra på att förstå och rina folks idéer!

Hakuna matata!

740tjejen
0

Tack för tipset, ska försöka ge henne bilder via datorn då jag inte har en skrivare och säga en storlek, Men hur stor bör den vara.

Maja
0

#23 - Du kan ge henne en bild i vilken storlek som helst, hon ska kunna förstora/förminska den själv. :)

Elshira
0

Precis. Säg bara "den här hästen (riktig bild) i stil med den här tekningen (den ritade) och ca 10 x 15 cm (eller vad du nu själv vill ha) samt vart du vill ha den (för att man ska kunna anpassa teckningen). ^^

Hakuna matata!

740tjejen
0

får nog göra det. Men ska ja ha den helsvart eller ska ja slänga in en färgklick och var, kanske lite röd skuggning i manen: :)

Elshira
0

Gör du den helt i stilen med den som på bilden (dvs. tribal) så skulle jag själv föredra helsvart eller tillsammans med rött. Dessa 2 färger brukar hålla sig snygga längre än andra färger med tanke på belkning, huden osv.

Först tänkte jag att hovar, öga, man och svans kunde vara rött, men det skulle se så lustigt ut efter som det röda känns så blekt jämnfört med resten om man tar alla de delarna.

Men släng in lite mörkrött (inte klarrött) lite i denna stilen (dvs bara delar lite jämnt och fint ungefär som slingor).

Gjorde hovarna, lite i man och svans samt ögat o rött. =)

Hakuna matata!

740tjejen
0

Åå den blev ju snygg. :) får se vad de blir för resultat på skuldran :)