Släppa hem tidningen? :/
Ja.. HD ringde nyss och vill gärna se Sólon, unghingsten jag köpte på Margaretetorp, komma ut på gården och fota osv..
Jag är lite tveksam.. inte för att vi har något att dölja men media är ju kända för att ställa till det och vinkla.. och även om Solon gått upp fint i hull och så så ser han ju inte ut som en elithäst precis (ännu ;) ) utan har lite proteinbristmage och så.. Och vi har ju bara ett litet tre boxars stall som inte ser helt traditionellt ut (stort men tex inte hela väggar osv.. det är visat här i gamla trådar) och det kan ju säkert vinklas till dåligt bara för att det inte är normalt, alla som sett det har gillat det..
Nu när storyn verkar vända och Sif har skrivit att passen kommer om en vecka, så kanske de vill leta upp något annat..
Samtidigt är det ju oligt att komma med i tidningen..om de skriver bra…
Ska jag tänka mig för, eller…? :/
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
De skriver väl artikeln som en uppföljning av auktionen kan jag tänka mig..?
För är det så så kommer de ju givetvis att skriva att han har gått från att vara tanig, liten, benig och allt vad det är till idag. Och människor förstår att han inte kan ha blivit perfekt hittills, det är ju trots allt bara några få veckor sedan du köpte honom.
Sedan hur ditt stall ser ut är väl ingenting att bry sig om för det är ju godkänt stallbygge och du tycker om det, hästarna verkar ju trivas och allt. Alla stall ser inte likadana ut, eller hur?
Det du är rädd för är att tidningen ska vinkla det så att du kommer se dålig ut? Min fråga är varför de skulle göra det?
Om jag vore du skulle jag ställa upp i alla fall! :)
För att dåliga nyheter säljer bättre än goda :3
Kan mycket väl tänka mig att ''en så oseriös auktion och se hur de stackars hästarna har det nu efter att ha auktionerats ut så ansvarslöst'' säljer fler lösnummer än ''Islandshästar från auktion fick bra hem''..
Bygget är ju inte godkänt som så eftersom det inte kräver godkännande när man bygger för färre än 5 hästar, men där finns inget som strider mot djurkyddet, läste igenom regler och rekommendationer noga. De flesta tycker att det är mysigt.. Däremot är väggrna av modellen ''kraftigt staket'' snarare än hela väggar och det kan ju säkert vinklas till att vara jättedåligt..
Ja..jag får fundera på det, bad henne ringa mig efter jobbet imorron (ska jobba nu i att)
Vad är det för tidning?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
HD - Helsingborgs Dagblad
ska jobba numen läser svaren innan de ringer imorron :)
Handlar det om en dagstidning så gör de inte rubriker för att sälja, så då kan du ju vara lugn. Ta bara reda på vad det är för någon som skriver artiklarna (om den är hästkunnig) och kolla igenom gamla häst-/djurartiklar i den tidningen så du kan bilda dig en egen uppfattning.
I NWT (Nya Wermlands Tidningen) så är det en väldigt duktig tjej som brukar skriva hästartiklar, och där är det allt, men mest roliga och trevliga historier. Så är det en vanlig dagstidning kan du nog släppa dit dem utan problem, de vill ha nyheter och inte skandaler. Hade det vart Aftonbladet, Expressen eller liknande hade jag nog avrådit dig dock. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Gillar dina boxar. Luftigare kan de knappast ha det och får bra mycket bättre luft än många andra hästar har, så det ska du vara glad för
.
Tycker du ska vara med.
ja ok då :P
Får se om de inte ändrat sig, ka ringa om 20 min^^
#7 - Och sedan vill vi se resultatet här! :)
*lmao*
De har inte ringt än
De hittade någon annan så det blir inte. Jajja lika bra.
Ja okej, så tråkigt. Eller tur, hur du nu vill se på det. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det är ju roligare att se det som tur :P Även om jag ställt in mig på det nu..jajja
#12 - Synd att det inte blev du! Men de kanske hör av sig en annan gång! =)
#14 - Han ser ju riktigt fin ut! =) Visst var han född år 2008? :)
#14 Jättefin är han :)
#15 tack! och yah, född 08 :)
#16 Tack!
Han verkar då trivas i boxarna. Vill ocks ha så fina och luftiga boxar. Men nu ska de byggas ligghall istället.