Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1163 ggr
Tixy
0

Uthyrning över sommaren?

Hallå där!
Jag och en kompis (eller fler iofs) diskuterar lite fram och tillbaka på att dra på långritt i sommar, vi vet dock inte var. Det beror mycket på var vi kan få tag på hästar och var det finns bra ridvägar. En som eventuellt följer med har häst, resten (jag och 1-2 till) har däremot inte det.
Finns det något intresse för att hyra ut en häst (eller två) under sommaren till några tonårstjejer med hästvana som vill iväg på en långritt?
Det är väl främst jag som vill rida islänning, så jag börjar med att kolla här.

Tänkte att det är lika bra att kolla, det skadar ju inte. Glad

Tixy
0

Självklart så är det bara att fråga och diskutera om det är så! Flört

Alex
0

Vart befinner du dig någonstans, hur länge ska ritten vara och vart ska ni rida? Och vad har du för ridvana samt krav på häst?

Jag har själv inte möjlighet att låna ut någon häst, men svarar du på de frågorna kan det nog vara enklare att få napp.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tixy
0

Jag befinner mig i en Stockholmsförort, men kan säkert hända att det blir någon annanstans. Ritten har vi tänkt som grundpelare 5-7 dagar, men det beror mycket på var vi rider och vad ägarna tycker om det.

Var vi ska rida vet vi inte än, men jag har lite idéer häromkring.
Jag har inte ridit på ridskola, däremot varit på ett ridläger (islänningar) samt ridit privat (både 'vanliga' och islänningar). Krav är väl inte så stora, annat än att hästen ska vara lugn (inför traktorer osv, om det blir ut på landet tex) och kunna bära en del.