Era ridvägar
Hur ser era ridvägar ut. Hur långa är dom. Hur många har ni.
Jag och en kompis har tänkt och ge oss ut och gå för och spana in olika ridvägar. Vet några som är allt från 30 minuter till flera timmar. De som är på 30-60 minuter är mest plana och går längs med en järnväg här. Mjukt underlag perfket för töltsträckor eller annat. :)

Var jag än ska rida så måste jag först ut på stora vägen, en väg med 90km/tim och mycket lastbilar och traktorer och sånt. Som tur är är hästen HELT trafiksäker så jag känner mig lugn med det…
Därefter finns 2-3 skogsbilvägar på några km vardera. Annars är det till att rida på små grusvägar genom byarna, eller rakt ut i skogen.
I mitt senaste stall hade vi ridvägar så det räckte och blev över! Sandvägar som sträckte sig mil efter mil, grenade ut sig till fler vägar som sedan grenade ut sig ytterligare gånger.. Tröttnade man på vägar fanns skogen med stigar, eller bara blåbärsris som man traskade igenom.
Favoritvägen var dock helt klart en sandväg som gick upp för en kulle, lite som i alperna som en serpentinväg. Riktigt bra att träna traven på!
Härlig tmed bilder :) mysigt me sandvägar. :)
janice
inge trevligt med stora vägen, där ja bor måste man korsa vägen om man vill åt vägarna på andra sidan. eller rida en bit på dom plus en järnväg som går längs med vägen.
#4 Klart att du får. Man måste inte ha egen islandshäst en gång för att vara här, jag lovar. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Man ka ta kort på sina ridvägar när man är ute och går också :) Eller cyklar :)
Själv rider jag ju inte nu så jag har inga ridvägar. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst