Ridbyxor
Jag står alltid inför samma dilemma när jag ska köpa ridbyxor. Det finns tusen olika sorter. Ska man ha helskodda? Knäskodda? Eller inte skodda över huvud taget?
Just nu har jag dessa, ett par som jag trivs jättebra med! Köpte dem för ett par månader sedan och har inte upptäckt något som jag inte tycker om med dem!
Vilka ha du?

Jag hade alltid helskodda när jag red ponny, men sen jag började med islandshäst har jag bara haft oskodda.
Jag har både halvskodda från Horka, helskodda från Back2Back, samt oskodda från Jacson (egentligen överdragsbyxor i softshell, smuts och vattenavvisande… Jag älskar dem!) så jag varierar mig. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag har samma sort som visas i inlägg #0, bara det att mina är helskodda. har haft ett av mina par i 4 år utan att de har fått minsta lilla slitning! bra kvalité trots att de kommer från hööks.
#2 Horka ridbyxorna är verkligen fantastiska!
Själv har jag 2 par svarta top reiter ridbyxor och 2 par vita tävlingsridbyxor av okänt märker
#4 Ja, tycker jag med. Lång livslängd är det på dem i alla fall!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Har några från Horsehead och det är jättebekväma. Har dom nästan dygnet runt, även om jag inte har häst nu :) de är bara knäförstärka. Synd bara att alla byxer ska vara så långa i benen.
#6 Den skriver jag under på. Inte lätt för folk med korta ben att hitta ridbyxor i rätt längd. Mina blir väldigt skitiga och ofta söndertrampade. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#7 Får alltid lägga upp mina och bygga om hällan under foten. :)

Rider faktiskt mest i jeans. Eftersom jag nästan alltid rider barbacka blir byxorna smutsiga efter varje ridtur och då passar det bäst med ett par jeans som ändå står på tur för tvätt.

Har flera olika sorter, modeller och märken. Trivs nog bäst i oskodda, eller bara knäskodda iaf.