Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettavel
Läst 1265 ggr
Alex
0

Betäckningar 2009

Har du betäckt något sto i år? Vad är det i så fall för sto, och vilken hingst är hon betäckt med?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

Själv har jag betäckt mitt sto Sylgja frá Hömluholti med Forkur frá Austurkoti.

Sylgja är femgångare, med mycket pass i sig, bra med fart och vilja och fint, relativt stort steg. Efter Rokkur frá Auðsholtshjáleigu, 7,70 (e: Ófeigur frá Flugumýri, 8,19, u: Rás frá Flugumýri, 8,04) och undan Perla frá Uxahrygg, 7,72 (e: Fífill frá Flatey, 8,02, u: Lyfting frá Uxahrygg, obed.).

Forkur är fyrgångare, totalbedömd till 8,08. Smäckert byggd, med stora, lätta steg och mycket vilja. Han är efter Fannar frá Auðsholtshjáleigu, 8,22 (e: Orri frá Þúfu, 8,34, u: Fjöður frá Ingólfshvoli, 7,89) och undan Ópera frá Minni-Borg, 7,87 (e: Óðinn frá Stóradal, obed., u: Ófelía frá Minni-Borg, 7,94).

Både hästarna har kanonlynnen. Glad Så vad för föl som ploppar ut får vi väl se, så många roliga färger kan det inte bli då Sylgja är brun och Forkur fux, men det kan ju alltid bli roligt på andra sätt. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Diablo
0

Jag har betäckt:

Dreyra från Lundby bed 7,93 med Sibelius von Eichenhof

Perla från Väbylund med Glampi från Snararp

Ska betäcka ett sto till troligen i mitten på augusti …velar med hingstval.

Maja
0

#2 - Wow, Sibelius von Eichenhof är ju dö-snygg! =)

Diablo
0

#3  Vet!! … var på en hingstvisning och såg honom bestämde mig på plats…!

Alex
0

Ja Sibelius är en riktig snygging! Och Glampi är nog inte fel han heller… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

MalinLarsson
0

#1 Vad roligt, han är fin! Skall ev. bet. mitt sto med Fannar nästa år!

Alex
0

#6 Åh spännande! Vad är det för sto?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

MalinLarsson
0

Det blir nog min Nottan hon är bed som 4-g med tot. 7.96. Annars blir det hennes dotter Lilja e. glaer från honeröd hon är silversvart. kan bli rolig färgkombination då Glad.

Gosa
0

Jag har betäckt mitt sto Gosa från Sundsby med Ypsilon fra Holtsmula.

Gosa är ett bleksvart 5-gångssto som är totalbedömd till 7,90 med en exteriör på 8,15.
Jag har sedan tidigare en avkomma e. Ypsilon som är helt fantastisk, hon heter Prinsessa från Gröna Gången. Ska bli jättespännande att se vad Gosa och Ypsilon kan få tillsammans, men det borde bli bra Flört

Alex
0

#9 Spännande! Ypsilon är ju snygg i alla fall… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport