Vem drömmer ni att rida för?
Runt i vårt avlånga land och i andra delar av världen finns det många kunniga hästmänniskor och tränare och min fråga är om du fick drömma vem skulle du vilja träna för? Oavsett vem och var denna tränare finns.
Jag personligen skulle vilja träna för Monty Roberts, det vore en upplevelse.
Jag personligen har aldrig ridit för Reynir Adalsteinsson den äldre, har hört av så många att han är bra……
Oj, oj, oj, det är inte lätt, det är så många! :)
Men helt klart så ligger Gummi högt upp på min lista. Jag har bara hört gott om honom av de som han har tränat och han är oerhört skicklig.
Annars så skulle inte Atli Gudmundsson vara fel! :)
Toti Eymundsson. Har haft chansen flera gånger, men tyvärr inte pengarna…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Har ridit för Atli Gudmundsson en gång och gör gärna om det, skulle även vilja prova rida för Jóhann R Skúlason.
Ja Atli hade inte varit dumt, Eyjolfur som kommer till Strömsholm ska vara grym också likaväl som Benni Lindal.
Centrerad ridning var Lotta Månsson super, har ridit en kurs för henne, ska på ny kurs i helgen Sue Leffler, ska bli skitkul!
Jag kan starkt rekommendera Atli kan jag säga. Verkligen en kanonlärare, lär ut på ett mycket bra och enkelt sätt, förklarar tydligt som man förstår. Bestämd, men har samtidigt humor. Finns inget negativt jag kan säga om honom faktiskt. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Är han dyr att träna för? Tränar man själv eller i grupp?
#6 Jag red för honom när jag praktiserade hos Grim Islandshästar i Norrtälje, då han kommer dit och håller kurser med jämna mellanrum. Endagskurs (två ridtillfällen) kostade väl 1000 kr och en tvådagarskurs (fyra ridtillfällen) kostade väl 2000 kr. Då red vi två och två, om det inte var väldigt få anmälda, då kunde några rida ensamna.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hade velat rida för Atli, men då krävs nog egen häst och att han kommer hit hihi. Elle rom man får nån med sig om man ska åka på kurs.