Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1080 ggr
Maja
0

Fem svenska idoler

Om du skulle göra en lista (med eller utan någon speciell ordning) över fem svenska islandsryttare som du tycker om speciellt mycket, vilka skulle det då vara? Motivera gärna dina svar!

Maja
0
  • **Hreggvidur Eyvindsson
    Hreggi är och kommer alltid att vara en av mina idoler då han är en man som jag ser upp till, både i ridningen, men även personligt också. Han har en sådan passion för sina hästar och ingen kan se på honom utan att känna "wow, vilken ryttare"-känslan.

**

• **Ylva Hagander
    Ylva verkligen utstrålar glädje, både till häst och även annars. Nu har jag ju inte pratat så mycket med henne, men de få gånger jag har träffat henne så har hon varit helt underbar! Jag gillar verkligen hennes humoristiska inblandning i ridningen!

**

• **Martin Eriksson
    Helt klart en av mina favoriter! Jag gillar nog allt hos denna ryttare, hans personlighet, hans ridstil, hans hantering av hästarna.. Sedan verkar han ha en sådan otroligt skön inställning av det jag har fått höra, han är inte rädd för någon utmaning utan ger sig verkligen in i allt och ger sig inte förrän han har lyckats! Sedan är han så fantastiskt harmonisk i sin ridning.

**

• **Gudmundur Einarsson
    Behöver jag verkligen förklara någonting här? Nej, jag tror inte det va? Fantastisk ryttare, det finns nog ingen som inte blir fascinerad när man ser Gummi komma ridandes. Dessutom är han mycket trevlig att ha och göra med privat!

**

• Hjalti Gudmundsson Ytterligare en ryttare som jag följer med spänning! Någon som jag gärna skulle vilja träna för om jag fick chansen. En mycket skicklig man som vet vad han håller på med och som jag bara har hört gott om!

[vretenskaniner]
0

Caroline Agerhill
Underbar människa! Rider hur bra som helst och är verkligen någon jag ser upp till. :) Hon tävlade Ljufur en hel del för några år sedan.

**Jamila Berg
**Jamila är så snäll coh trevlig! :) Tränade en hel del unghästar hos Caroline, Agersta Islandshätcenter. Hon vann SM i T2 och Fyrgång tror jag i år, med Ljufur, grattis grattis! :D

Komemr inte på någon emr just nu (a)