Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettoff-topic
Läst 1150 ggr
Maja
0

OT: Vad gör du idag?

För att undvika att forumet kommer att fyllas av många "God morgon"-trådar så finns denna tråd. Här kan ni skriva vad ni har gjort, vad ni gör och vad ni ska göra idag.

Katter3
0

Jag tänkte fråga min granne om jag kan ta en liten runda på Draumur idag, det var så länge sedan sist.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Toltaren
0

Jag ska ut och skritta Glói, eftersom han var hos kiropraktorn härrom dagen så nu så blir det barbacka ut i skogen och skritta ^^

Otaku
0

Idag åkte jag ut till stallet och pysslade om Höfrungur. Stod och borstade i en timme och försökte sedan fläta manen på olika sett. Vet inte hur många timmar jag stod och höll på, haha.
Sen longerade jag honom en stund innan det var dags med alla salvor och täcket och ut i hagen.

Mvh Vinetta

kangeby
0

Idag tänkte jag övertala lillebror att fota mig och hestet :)

attika
0

Har jobbat som vanligt och sedan till stallet och ridit ut med en kompis, satte på honom bootsen idag och det gick riktigt bra med tölten. Hade en medryttare som red den andra hästen i paddocken idag, det behöver hon(hästen alltså)

Dilizi
0

Idag ska jag bara ta det lugnt, ramlade av hästen igår och har fortfarande ont i huvudet :S

/Emilia

Alex
0

#6 Usch då, inte fått hjärnskakning då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dilizi
0

#7 Nä, det tror jag inte mår inte illa eller så.

/Emilia

kangeby
0

Idag har jag varit och shoppat:) Får roa mig på andra sätt då jag inte kan inte rida pga. att min häst trampa på mig:/ Inte trampa lite lätt på foten alltså…han hoppade på mig så jag ramla och sen trampa han på mig -.-
Dock var detta mitt fel!

Alex
0

#8 Okej, skönt det i alla fall. Hoppas du blir bättre snart då! Glad

#9 Det var inte snällt av honom… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kangeby
0

#10 haha nej, men han är lite klumpig av sig;)

Dilizi
0

Idag var det arbetsdag i stallet, började klockan nio. Tog bort nästan all hagtråd i en av hagarna, gjorde grindar, satt ny tråd, plockat ogräs m.m, så jag är inte lite trött ;) Även tagit en kort promenad med hästen då han varit halt så han har stått i en vecka. Nio timmar tog det :)

/Emilia

Alex
0

#12 Härligt! Men jobbigt när det väl ska börjas… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#12 - Åh, duktigt! :D Hihi, det är ett tungt jobb, men när det väl är gjort känner man sig så duktig! =)

Dilizi
0

#13 & 14 Ja, det var jobbigt men väldigt roligt. Vi var ca 20st som arbetade, så sammanlagt blev det 120 timmars jobb, allstå arbete för en person i tre veckor, så alla jobbade väldigt bra idag :D

/Emilia

Alex
0

#15 Ja det gjorde ni då. Glad

Brukar vara roligt när man är fler också.

Själv har jag gått och lagat och gjort iordning hagar på Island, där hela staketet skulle fixas… Och de hagarna är inte små kan jag lova. Regnade gjorde det dessutom, sånt där litet, irriterande duggregn. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Dilizi
0

#16 Usch, duggregn är hemskt.

Idag är jag hemma från skolan, har väldigt ont i halsen och lite förkyld. Ikväll ska jag till stallet, då börjar kursen för Haffi Gislason med ett extra långt teoripass, det ska bli jätteskoj och jag hoppas att jag kommer lära mig mycket :)

/Emilia

740tjejen
0

Idag har jag lusläst annonser för och se om det finns nån som har en eller två islandshästar och låna ut, men det verkar dött. Annars är de full rulle på sonen.

attika
0

Jobbar till halv 2, ska ut i skogen och plocka svamp det bara kryllar av dom. Sen ska jag till stallet och ta hand om hästarna rider väl den ena och longerar den andra, härligt fint höstväder är det här ,mysigt Glad