Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettsjukdomar
Läst 2859 ggr
Maja
0

Eksemmedel

Vilka sprayer, krämer och annat använder du till din islandshäst? Hur fungerar dem?

Alex
0

Absorbine UltraShield som förebyggande, flugmedel. Fungerar hur bra som helst! Sen använder jag även AVS 14 som efterbehandling, vilket även det fungerar bra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Absorbine tredje året är det nu och så Horsol då och då i man och svans. Har fått fin man och svans nu. Kliar inte av sig den som förr.

Diablo
0

Nylanders häst kräm….Suveränt!!

monsterblom
0

har en burk som heter superbra sommarsalva som är framtagen för eksemhästar. funkar utmärkt. har använt nylander förut också. funkar också hur bra som helst. sen använder jag grönsåpa i svansen där hon inte har något eksem ännu utan bara kliar sig.

Dilizi
0

Ger MSM som är organsik svavel, tvättar honom med svavel schampoo och ger honom Horosol. Ibland smörjer jag med Nylanders. Det fungerar bra och eksemen börjar bli bättre.

/Emilia

Toltaren
0

Vi gav och smorde vårat sto med Ökoson.
Funkar toppen! Även till hästar utan eksem :)

emmaaab
0

Min islandshäst Höttur har väldigt lindrig exem, räcker ofta med att ha på han täcke jämt, både ute och inne. Och duscha honom ca 1 gång varannan vecka. Då duschar vi honom med Prob, exemshampo. Sen smörjer vi även hans man och svans med prob exemolja, har även köpt prob deo, flugmedel för exemhästar. Prob produkterna är väldigt bra tycker jag! :)

Fnatte
0

PROB - finns inget bättre! Dessutom framtaget för eksemhästar, lagom pris och garanti!!!

Dessutom ger vi Dodson & Horrell´s Itch free en örtblandning som läker dem inifrån, fungerar också super!

kangeby
0

håller med #8 PROB är verkligen super! :) och Nylanders är bra.

Zabbio
0

Har bara haft islandshäst en vecka och han har inte eksem, men lägger på avs14 i man och svansrot 1ggr i veckan ''förebyggande''.. kan väl inte skada att hålla honom klådfri? :)

Och flugspray, renons för tillfället. Har anvämt ultra shirld förut på de andra två..

Och täcke när det är som värst.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Svea-
0

kul läsning.. har en vännina med isalndshäst..å jag har pratat om PROB produkterna i massor.. för jag har hund,katt,marsvin och det är ett rktigt universial medel,salva,shampoo osv för väldigt många djur.Nu ska jag visa denna sajt å tjata lite mer om PROB…

ha det gott…å kram på er alla…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

attika
0

Använder PROB schampo och horsol fungerar bra på henne

monsterblom
0

pratade med en anna idag som ger alger till sin isis året runt för att lindra eksemen och det funkar på hennes häst så det ska jag börja ge så får man se resultat nästa år ;)

Janice
0

Har använt RB86 och Absorbine Ultra Shield, varvat lite. Sprayat både på hästen, noga i man och svans, samt utanpå täcket.

Har knappt smörjt något alls i sommar, då hon klarat sig fint utan kli. Det lilla jag behövt smörja har jag använt Prob super cream. Dyr, men ack så otroligt bra! Mindre sår läker och är fina över natten!