"Rehabstall"
Hej! đ
Kan ju börja med att jag inte vet vilken grupp detta inlÀgget passar bÀst i och att jag Àven har lagt ut ett i "Ridsport".
Jag har under mÄnga Är velat starta ett rehab stall för hÀstar, med skador, "problem" eller inridning. och tÀnkte testa pÄ detta lite smÄtt innan jag startar ett "företag". Men har lite frÄgor. (Vill inte ha kommentarer om att detta inte kommer funka dÄ jag fÄr höra detta av mÄnga andra.)
1. Skulle ni lÀmna ut era hÀstar hos nÄgon som ni inte kÀnner och som "bara" har gymnasieutbildning och "egna kunskaper"? eller skulle ni vilja att det fanns mer utbildning först?
2. Har nÄgon av er testat detta? I sÄ fall vad tog ni i betalt eller fick Àgaren vÀlja det? Hade ni hÀstarna hos er eller Äkte ni till dem?
Kram undrande hĂ€sttokig đ
Jag kan svara pÄ 1an iallafall, utbildning eller inte, ifall jag ansÄg att du var duktig med hÀstar och vet vad du hÄller pÄ med sÄ hade jag lÀmnat ut den. Hade helst velat lÀmna ut Àn att du kom till mig. Vilken gÄrd du har spelar en vÀldigt stor roll. T.ex. med boxmöjlighet, foderrutin och bete osv. Men jag tycker i stort sÀtt att det Àr en vÀldigt bra idé!
1, Nej, inte till nÄgon som jag varken kÀnner eller som har nÄgon lÀngre utbildning. Hade överhuvudtaget varit vÀldigt restriktiv med att lÀmna min hÀst till nÄgon som jag inte kÀnner alternativt att nÄgon som jag kÀnner vÀl rekommenderar personen. GÀller det rehab sÄ hade jag definitivt velat veta att personen hade gedigen utbildning inom omrÄdet och Àven dÀr fÄtt rekommendationer av nÄgon jag litar pÄ.
"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com