IslandshÀst iFokus

IslandshÀst

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 865 ggr
FÄglen11
0

"Rehabstall"

Hej! đŸ™‚

Kan ju börja med att jag inte vet vilken grupp detta inlĂ€gget passar bĂ€st i och att jag Ă€ven har lagt ut ett i "Ridsport". 

Jag har under mĂ„nga Ă„r velat starta ett rehab stall för hĂ€star, med skador, "problem" eller inridning. och tĂ€nkte testa pĂ„ detta lite smĂ„tt innan jag startar ett "företag". Men har lite frĂ„gor. (Vill inte ha kommentarer om att detta inte kommer funka dĂ„ jag fĂ„r höra detta av mĂ„nga andra.) 

1.  Skulle ni lĂ€mna ut era hĂ€star hos nĂ„gon som ni inte kĂ€nner och som "bara" har gymnasieutbildning och "egna kunskaper"? eller skulle ni vilja att det fanns mer utbildning först?

2.  Har nĂ„gon av er testat detta? I sĂ„ fall vad tog ni i betalt eller fick Ă€garen vĂ€lja det? Hade ni hĂ€starna hos er eller Ă„kte ni till dem?

Kram undrande hĂ€sttokig đŸ˜Š

nathalieand
0

Jag kan svara pÄ 1an iallafall, utbildning eller inte, ifall jag ansÄg att du var duktig med hÀstar och vet vad du hÄller pÄ med sÄ hade jag lÀmnat ut den. Hade helst velat lÀmna ut Àn att du kom till mig. Vilken gÄrd du har spelar en vÀldigt stor roll. T.ex. med boxmöjlighet, foderrutin och bete osv. Men jag tycker i stort sÀtt att det Àr en vÀldigt bra idé!

Lona
0

1, Nej, inte till nÄgon som jag varken kÀnner eller som har nÄgon lÀngre utbildning. Hade överhuvudtaget varit vÀldigt restriktiv med att lÀmna min hÀst till nÄgon som jag inte kÀnner alternativt att nÄgon som jag kÀnner vÀl rekommenderar personen. GÀller det rehab sÄ hade jag definitivt velat veta att personen hade gedigen utbildning inom omrÄdet och Àven dÀr fÄtt rekommendationer av nÄgon jag litar pÄ.

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com