Grinig islandshäst
Hej! Jag har en islandshäst som är 5 år gammal, jag och han har en del problem, när vi ska lasta in honom i hästtransporten så blir han alldeles grinig åh bockar åh stegrar åh sparkar rakt ut och lyssnar inte ett skit, han svarar inte på något, lyssnar inte med spöt eller något, vi får alltid vara ca 6 st som hjälper till. Han är på ett ställe och ska inridas så det blir ett problem med att lasta honom i transporten varje gång. Har ni några tips på hur man kan göra för att han ska lyssna mer? Tacksam för alla svar!

Ta hjälp av en instruktör som kan lastträning. Min häst har varit svårlastad, men nu har jag en specialgrimma och han vet att när han har den på är det bara att gå in..
kissmekate.blogg.se
jag skulle tipsa om att inte avvända spö. ta någon dag i veckan när du har tid att träna. han måste inte göra världens framsteg utan koncentrera er på att förstå att transporten inte är farlig. gör det i små steg och glöm inte beröm. kom ihåg att han måste få en chans att nosa på transporten och se vad det är. det funkar inte med stress:)
Lycka till!