Ingående utrustning vid köp
Ingick det någon utrustning när du köpte din häst? Om ja, vad?
Nej Köpte Hera som 1-åring så ingen utrustning ingick!
Grimma är väl standarden? 😃
Jag fick med massor! Sadel, träns, ett extra träns, grimma, repgrimma, två hönät, sadelväska, ryktborstar, täcken, en hel hög med böcker… Var säkert mer som jag inte minns nu.
Tjejen som sålde skulle sluta med hästar helt och ville bli av med allt, så jag fick med det o fick göra vad jag ville.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Grimman fick jag
kissmekate.blogg.se
Jag fick grimma, grimskaft och ett komplett träns.
Jag fick med ett bett och ett regntäcke! :)
En grimma, hon är importerad så hon hade inte direkt någon slags resväska😂🎀
När vi köpte våra första hästar fick vi med jättemycket! Sadel (inkl. gjord och stigbyglar), komplett träns, grimmor, grimskaft, schabrak och varsitt fleecetäcke. Var jättebra som ett första-kit då vi aldrig hade haft häst förut.
När vi har köpt våra andra 4 hästar har vi bara fått med grimman som dom transporterades i!
#3 Vad jag kommer ihåg nu fick vi med: Sadel (med tillbehör), träns (med bett), ett extra träns (med bett), grimma, grimskaft, repgrimma, två hönät, sadelväska, ryktborstar, 3 täcken, en hel hög med böcker, schabrak, tror även ridbyxor, ett par shortchaps och ett till bett, har vi inte tre stycken?
Titta gärna in här ---> Min blogg
#9 Ridbyxor fick vi aldrig några, de var ju utslitna. Men vi fick ett par stövlar med trasig dragkedja… Det tredje bettet vi har är mitt sen förr.
Andra hästen vi köpte ingick inget, men vi får låna träns o sadel "tills vidare" så länge han står kvar på gården.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Till den ena fick jag med ett träns, en grimma och en säck kraftfoder. Så köpte jag en sadel från en av säljarens stallkompisar och jag och säljaren betalade hälften var av sadeln.
Min andra fick jag ingenting med.
Häst nr 1: sadel, fleecetäcke x2, träns, grimma och ett par Shortchaps. Häst nr 2: träns, fleecetäcke, böcker, svetttäcke, bett, grimma, och lite diverse saker då de slutar med hästar. Häst nr 3 kommer på lördag (!!) och vet iaf att vi får träns med, troligen täckte också.