Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 697 ggr
Susanna_w
0

Ny på islandshäst.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj allihopa! Jag blev medryttare eller snarare skötare till en islänning för 2 veckor sen, ett sto som heter Sindra (betyder dvärgtroll) jag har henne alla dagar i veckan. Hon har lätt för tölten och är en supertrevlig dam och känner mig som en riktigt lyckost som har henne för mig själv 24/7! Jag är helt grön på islänningar, har haft fullblod innan och ridit stora kallblod. Är det något som är värt att tänka på? Några tankar och idéer som ni vill dela med er? Mvh

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Simlover
1

Kraftpaket i litet format ;)

Sen är ju den tråkiga biten, alla fördomar.

Jag bytte från storhäst till isis förra året och dom i stallet lyckoönska mig inte direkt men man "vänjer" sig. 

Det är sjukt kul med isis, kurser, gemenskap, tävlingar, ja, ISISAR ÄR BÄST!

kvekki
1

Finns så mycket att säga, inte lätt att bara säga nåt såhär allmänt… Men det största jag tänker på är att ge hästen utrymme att gå fram i tölten! Inte sitta och hålla tillbaka, bromsa eller vara osäker -Det kan ofta resultera i grisepass. "Tryck på", behöver inte nödvändigtvis vara högt tempo, men mycket energi! Välkommen i gänget!

Susanna_w
0

#2 Jag har sådan tur att denna damen har lätt för alla gångarter, hon är även tävlad med. Är så bortskämd att dom som äger henne och har stallet kan man rida för och dom har en tränare 1ggr/v som man kan rida privat för. Så jag tänker gå både lättare lektioner samt för instruktören som kommer på måndagar så jag lär mig mer hur isisar fungerar och hur jag kan rida på bästa sätt =) 

Tack så mycket =)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_