Annonsbilder
Jag tittar nästan dagligen på hästannonser, både på Facebook och HästNet. Vissa annonser är helt utan bilder, men jag tror att de flesta annonser har en eller fler, mer eller mindre bra bilder.
Några har med bra ridbilder, uppställningsbilder, huvudbilder och kanske en film. Sedan finns det annonser med bilder som jag blir lite fundersam till. Jag vill inte peka ut några annonser, men det kan vara bilder på hästar i grisepass, en bild på en häst i motljus (häftig effekt, visst, men man ser ju inte hästen?) eller bilder på hästen i en jätteflock där det står "Hästen är den tredje från höger" så ser man en liten prick och det är saluhästen… 😃
Vilka bilder ser ni helst i annonser? Kan man ha för många bilder? Hur tänker ni själva när ni annonserar?
Jag tycker det beror på vad hästen är till för…alltså en hopphäst kanske bilden ska vara när den hoppar, medan om det är en draghäst ska det vara en häst+vagn ekipage. 🙂
Haha nej man kan inte ha för många bilder 😛
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
En exteriörbild, en huvudbild (kan faktiskt sälja om hästen har vackert uttryck!) och så bild/er på gångarterna om det är en (+blivande) ridhäst. Lustigt för det var bara några timmar sedan jag råkade bläddra bland annonser o skrattade lite åt hur korkade folk är som lägger upp en ful, oborstad fågelperspektivsbild på ett smutsigt fölhuvud o skriver lovande unghäst. Va? Vad skall den bilden säga nån?
Annonser där hästen är helt insvept i ett stort täcke är inte heller särskilt säljande tycker jag. Gärna många bilder där man ser hästen ur olika vinklar och i olika situationer. En annan sak jag tänkt på är att det är relativt vanligt bland säljare av islandshästar att inte informera om mankhöjd.
Det verkar som att jag inte är ensam om att reagera på konstiga bilder! 😃
Jag själv vill åtminstone se en exteriörbild och gärna en ridbild.
En exteriör och/eller ridbild beroende på vad hästen främst säljs för, ridbild känns ju egentligen som det viktigaste om det är en rid/tävlingshäst. Huvudbild kan vara okej i vissa fall, om det handlar om en "snäll skogsmulle" eftersom uttrycket faktiskt ändå kan säga en del. Vid unghäst är väl exteriörbild eller rörelsebild i frihet lämpligt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
är det en unghäst, exteriörbild och nån i rörelse fritt, ridhäst gärna film och bilder som visar alla gångarter.
Finns många med hästar med bra tölt men det finns inte en enda bild eller filmsnutt på just tölten?