Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: annonser
Läst 696 ggr
Wenniz
0

Viktigt i en annons?

Tänkte fråga er vad ni tycker är viktigt i en till salu annons när man ska sälja en häst.

Efter Jul kommer jag behöva sälja min häst tyvärr men behöver nu veta vad ni tycker är viktigt att ha med i annons som t.ex. vad för slags info om hästen osv.

• Nederlandse Kooikerhondje -
Maja
1

Haha, jag tänkte faktiskt starta en sådan tråd häromdagen men hade inte tillgång till internet just då… Du hann före!😃

Vad vill man veta? Tja, det är olika från köpare till köpare och vilken typ av häst du säljer, men några övergripande saker är alltid intressanta:

Ålder, stam (speciellt om det är ett sto, men kanske inte det primära vid köp av en hobbyhäst som inte ska avlas på), utbildningsnivå (hur hästen är riden, om det "bara" är i skog och mark eller om den kanske är tävlad någon gång, hur mycket den kan etc.), eventuella sjukdomar (som eksem), hur den är i lynnet (är det en häst som "alla kan hantera" eller är det en riktig "enmanshäst").

Det är väl de allra viktigaste punkterna. Lägger du till en bild eller två i annonsen drar den fler intresserade, men se till att lägga upp bra bilder och inte en bild tagen snett bakifrån på en häst som betar så att allt blir i fel vinkel och hästen ser både tjock och ojämn ut. Ser många sådana bilder på annonser och de är inte så attraktiva…😉 Kan du få en uppställningsbild, kanske en huvudbild och någon ridbild är det absolut bäst!