Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettunghästen
Läst 1588 ggr
Maja
0

Vilken nosgrimma?

Vilken nosgrimma använder du? Varierar du?

LeJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag använder oftast inte nosgrimma, kör med bara nackremmen, det är snyggast tycker jag. Men nån gång ibland när vi ska piffa till oss lite åker nosgrimmorna med bling fram. Remont till den ena, guldglitter, och engelsk till den andra, grön diamantkedja, men det är bara dekorativt.

kvekki
0

Olika på olika hästar. K har aldrig nosgrimma, hon gillar inte det. Har testat bettlyftare på tandläkarens inrådan, men det passade inte fröken K heller, tror hon tycker illa om trycket på näsborrarna. Hon har dock inga problem med sidepull. S har hög nosgrimma om vi är bland folk(han har oftast stångbett vilket inte passar sig ihop med remont), är vi hemma i paddocken är han utan. Rider vi ut är han oftast bettlöst. A har remontnosgrimma, han gapar mycket (tygeln kan hänga löst o han gapar ändå) så det är för att inte bettet skall glida genom. Han kan lika gärna gå utan nosgrimma om han har stora ringar och curbstrap. Han rids väl 50% bettlöst.

Wenniz
0

Använder oftast med engelsk nosgrimma, med och utan snokrem. Rider även med sidepull och bara med huvudlag utan nosgrimma. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
PugBull
0

Jag använder remontnosgrimmor, har bara olika islandsträns på Hera 😊