Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 841 ggr
Wendy 1000
0

Vad skulle ni svara?

Jag viste inte riktigt vart jag skulle fråga, men det har ju med hästar att göra så jag skriver här.

Vad skulle ni säga om en 13 årig tjej skulle komma och fråga om hon fick rida på din häst? Hon kan rida, men har inte gått på ridskola eller har häst. Om du skulle säga ja vad skulle du be om för pris, ev tjänster?

MvH W1

Anledning till att jag frågar är att jag fick denna fråga och undrar vad ni skulle säga.

Bella Bengtsson

Vovisch nr2
0

Jag skulle säga att det beror på hur bra hon är på att rida, hur svår din häst är, hur mogen hon är och om hon och hästen passar tillsammans.

Kanske kan hon få provrida och om du inte tycker att det känns bra så säger du bara det snällt till henne?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Wendy 1000
0

Hästen är ganska lätt riden enligt mig, men har dock ridit ett tag.

Jag låter henne nog prova lite, men det jag är orolig för är hur hon kan hantera hästen, det är ju inte själva ridandet som räknas,  hon värkar ha ganska god hand om hästar även fast och knappt har ridit,hoppas hon klarar av det.

Om jag skulle låta henne rida, vad skulle då vara ett rimligt pris tycker ni?

Bella Bengtsson

Maja
0

Tja, det där är ju så olika från person till person. Jag började rida privathästar när jag var runt 12 år tror jag och till en början så red jag tillsammans med hästägaren, de första veckorna eller så. Sedan fick jag börja rida ut själv mer och mer (hade ingen bana). Det fick jag göra gratis (ägaren var dock en bekant till min mamma).

Pris är svårt. Det beror på hur ofta? Ett tips är att titta på andra medryttarannonser vilka nivåer som är rimliga, exempelvis på Blocket.

Lycka till!

vallhund
2

Verkar som att det är du som är den 13 åriga tjejen, utifrån vad du skrivit i andra trådar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.