Föredrar du sto, valack eller hingst?
Nu vet jag att allt handlar om individen, men ofta så föredrar man antingen ston, valacker eller hingstar?
Vad föredrar du och varför?
Det går inte ihop riktigt för mig, jag har valackar och har alltid haft, men samtidigt är jag ibland oerhört fölsjuk. Nån gång ska jag ha ett föl från början men jag gillar ju pojkar.🤔
När det kommer till att mocka boxar och hagar så föredrar jag helt klart hingstar, allt på ett och samma ställe gör jobbet lättare
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers
#2 Haha bra poäng, håller helt med dig, hingstar är bäst. Och de ska helst vara smarta också, jag hade hand om en som tittade intresserat när jag mockade, sedan tog han skyffeln i munnen och mockade själv.😃 Han kunde också hjälpa till att hänga upp tvätt.
Svårt att säga. Min första häst var vallack , min andra blev ett sto. Jag tror också att vad hästen har med i bagaget och ålder spelar roll för hur den är som individ. Taktur kom från Island som 5 åring och när jag köpte honom var han 16 och hade haft 5 ägare i Sverige innan mig. Varit tävlingshäst i 10 år. Hind kom från Island som 5 åring och hade haft en ägare i Sverige innan jag köpte henne.
Kan inte riktigt svara på det. Jag har bara ridit en hingst (ponny som jag hade när jag var liten), så jag kan inte säga så mycket om det, men har ridit både ston och valacker som har varit roliga och speciella på sitt egna sätt.
Av någon anledning så har jag dock aldrig ägt ett sto.
Jag har alltid varit mest för ston. Jag och valacker klickar inte alls. Dom är sura, envisa, vill inte prata, vill inte jobba, vill inte gosa…min erfarenhet är att valacker inte vill någonting! XD fux ston däremot! Söta, rara, vill alltid vara med, samarbetsvilliga… Ston är en fröjd! Dock ska jag åka till Danmark och kolla in en valack efter Humfaxi från Skaedaholti :) (kan inte göra isländska bokstäver) så vi får hoppas att han stjäl mitt hjärta!
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter