Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 726 ggr
Maja
0

Rida i värmen?

Rider ni på som vanligt i värmen, eller ändrar ni träningen någonting? Rider tidigare/senare?

LeJ
0

Är det väldigt varmt så rider jag bara på kvällarna, på dagarna står de i ligghallen och trycker, och jag anpassar farten till värmen. Mina hästar gillar verkligen inte värmen så jag kan inte motivera att tvinga ut dom på mer än lite lugna rundor för att de behöver röra på sig lite.

[Smári-Alva]
0

Jag kan knappt rida alls just nu, på dagarna är det så sjukt mycket broms och på kvällen är det så mycket mygg så att det inte går

hannan
0

Här går det bara att rida på kvällarna eftersom det dels är galet varmt på dagen och dessutom absurda mängder blinningar och bromsar som driver hästarna till vansinne. I hagen är det lyckligtvis förhållandevis fritt från bitande insekter och mina knäppskallar går i solen för det mesta trots att de naturligtvis har skugga i hagen :)

iiichigo
0

Rider tidigt på morgonen (mellan 7 & 8) Då har värmen inte hunnit bli så tryckande :) men inga långa eller krävande pass dock.

Hälsningar Astrid :)

PugBull
0

Är det 25C eller mindre har jag ridit som vanligt, fast mest i skritt i skogen, men när som på dagen. Nu när de varit 25-35C har jag ridit morgon eller kväll!