Inridning av Unghäst (gratis)
Hej, lägger in en trevare här eftersom jag har en vän som skall till att göra unghästprovet till hösten och hon behöver en unghäst till för att kunna genomföra det hela
Annonsen ser ut som följande:
Är din Islandshäst: minst 3½ år Oskodd Ej inkörd/sutten på redo mentalt och fysiskt att bli inriden till hösten?
Då har du nu chansen att få den inriden vecka 32-42, du står för uppstallning, foder, första skoningen (som sker under inridningsperioden) samt transporten till Boden. jag står för inridningen och eventuella tränaravgifter som en del av mitt unghästprov (del av C-tränarprov för islandshäst)
Hästen kommer att vara uppstallad på Stall Åbergstorp (Sävast) just utanför Boden i Norrbotten. Utbildningstiden är vecka 34-42 men jag vill att hästen kommer till gården 1-2 veckor innan för att hinna vänja sig vid miljöbytet.
Är du intresserad så skicka ett mejl och berätta om din Islandshäst, ålder, lynne, uppstallning (box/lösdrift), vaccinationer och härstamning till:
Linda Åström
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers