Staket i hagen
Vad har ni för staket kring era hagar? Plaststolpar? Trästolpar? Elband? Träplankor? Vad skulle ni vilja ha för staket om ni fick välja (och ville byta)?

Vi har trästolpar och eltråd. På vissa ställen är det lagat m plaststopl och vissa tillfälliga hagar är m plaststoplar. Några av våra små sjukhagar har fått träplankor runt fast även eltråd, bara för att det ska vara extra säkert att de som står där (oftas någon m fång ) inte går igenom tråden. Jag skulle själv föredra trästolpar och plankor i alla hagar för just min är inte rymningsbenägen men tycker som många att det är obehagligt när elen knäpper.
kissmekate.blogg.se
Har tryckta trästolp och elrep m koppartrådar i. skulle vilja ha runda plaststolpar i de hagarna som är synliga mot vägen men eftersom vi ska flytta så får de vara som det är nu..

Polarband eller trästaket med nåt rep till hade jag helst haft.
Skynda långsamt så går det fortare.
Vi har tryckta runda stolp (de flesta 8x175) med ståltråd och LG-fjäder. Fjädrarna håller tråden spänd och är en säkerhet då de kan dras ut från sina 50cm till hela 2,5m! Dvs om en älg eller häst springer genom/över/fastnar så flexar tråden så mycket. Fjädern blir förbrukad men man spar sig troligtvis från hemska skador. Jag har själv sett grannens unghäst springa in.i staketet (hellre det än bli attackerad av…shettisen ;-)), han var någon.meter eller två utanför staketraden, studsade tillbaka och hade inte en skråma! Jag fick byta ut bägge fjädrar närmast men det är det värt! På vissa ställen sitter vitt elrep som en tredje rad överst -för att öka synligheten. Grindarna är oftast elastiskt elrep men finns några gjorda av vanligt elrep. Vissa avspärrningar, avdelningar är gjorda med vitt elrep och vita plaststolpför att lätt kunna flyttas. Längs med murar så sitter ståltråden ovanför -i muren- så att hästarna kan beta intill.
Blandat trä- och platsstolp med eltråd.
Jag tycker att trästaket är väldigt snyggt, gärna med en eltråd på insidan.
Trästolp med 4 meter emellan och 4 rader med elrep hade jag