Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettarbete-från-marken
Läst 1388 ggr
Loppiluring
2

Skryter lite!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Tänkte bara göra ett inlägg och skryta om hur långt jag kommit med min ena medryttarhäst. Började rida hos dom i början på hösten förra året och hade som ett 'mål' att jobba upp min relation och tilliten med Nös, som hon då heter. Och i Måndags tog vi ett stort kliv, hon och jag, och gick ut på promenad i skogen. Hon är en riktig skogshäst och att lunka runt i skogen är det bäst hon vet, så jag tänkte att hon skulle få en liten 'jag-dag' där hon bara fick mysa och göra saker hon gillar utan krav. Så jag pysslade lite med henne i stallet, gav henne lite havre innan jag tog på henne repgrimman och gick ut i skogen, där hon fick gå lös. Och det gick jättebra! Vi sprang även runt och busade lite, hon blir så himla pigg och tillfreds i skogen, och hon såg så nöjd ut. Hon gick ca. fem meter bakom och betade då och då men lunkade snällt på efter mig när jag också började gå. Jag tror aldrig jag varit så lycklig, är så himla glad att jag fått chansen att umgås med henne! :D

(hon är alltså ingen problemhäst eller liknande alls, våran relation har alltså bara blivit starkare)

Loppiluring
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild bara för att hihi. :D

Ellensandahl
0

Åh vad kul, söt ponny:)

Bruhn
1

Islandshästen är en HÄST inte en ponny

[Smári-Alva]
1

#3 fast om den är under 148cm så är det ändå en ponny, fullblod är ju en hästras men det finns fullblod som är i ponnystorlek. Och då är det en ponny fast det är en hästras. Min islandshäst är en ponny

Maja
1

Vad härligt! 🙂