Rida med hund
Har ni med er hunden till stallet? Får den följa med på ridturer också? Springer den lös eller har ni den kopplad?

Har ofta med min hund till stallet men jag rider aldrig med honom pga vi har hyfsat stora vägar i närheten och han springer lite fram å tillbaka så vill inte att Min häst råkar trampa på honom
kissmekate.blogg.se
Bor på gården så hundarna brukar vara på gårdsplan när jag är i stallet om vädret är fint. Har aldrig hund med på ridtur. Den ena är jakthund och måste gå kopplad jämt. Den andra tycker det är pest o pina när jag/vi rider så hon går 20-30m bakom o är alldeles håglös. Men jag/vi promenerar långpromenader varje dag så hon är så bortskämd med roliga turer i skogen att ridturernablir tråkiga -då har ju vi inte uppmärksamhet att leka med just henne ;-)
Min lilla bichon havanaisetik följer med ibland. När jag ridit kortare svängar har hon följt med, lös. Superduktig! :)

Vår golden har följt med flera gånger (lös), det tycker både hon och hästen är kul. Dom har lekt ihop i ridhuset också. Den lilla skiten måste vara kopplad annars jagar hon allt som finns i skogen så hon får inte följa med.
Skynda långsamt så går det fortare.