Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 860 ggr
Maja
0

Rida med hund

Har ni med er hunden till stallet? Får den följa med på ridturer också? Springer den lös eller har ni den kopplad?

Killen
0

Har ofta med min hund till stallet men jag rider aldrig med honom pga vi har hyfsat stora vägar i närheten och han springer lite fram å tillbaka så vill inte att Min häst råkar trampa på honom

kissmekate.blogg.se

kvekki
0

Bor på gården så hundarna brukar vara på gårdsplan när jag är i stallet om vädret är fint. Har aldrig hund med på ridtur. Den ena är jakthund och måste gå kopplad jämt. Den andra tycker det är pest o pina när jag/vi rider så hon går 20-30m bakom o är alldeles håglös. Men jag/vi promenerar långpromenader varje dag så hon är så bortskämd med roliga turer i skogen att ridturernablir tråkiga -då har ju vi inte uppmärksamhet att leka med just henne ;-)

[vretenskaniner]
0

Min lilla bichon havanaisetik följer med ibland. När jag ridit kortare svängar har hon följt med, lös. Superduktig! :)

Linnea
0

Vår golden har följt med flera gånger (lös), det tycker både hon och hästen är kul. Dom har lekt ihop i ridhuset också. Den lilla skiten måste vara kopplad annars jagar hon allt som finns i skogen så hon får inte följa med.

Skynda långsamt så går det fortare.