Fråga ang stall
Hej, vi har precis flyttat till en hästgård med två stora beteshagar och en mega stor ridbana med belysning. Det är vattenpost i hagen året runt och vind skydd. Samt tre boxar plus en lite mindre box passar ponny.
Nu till min fråga, jag hade tänkt köpa egen häst i framtid och ska då låta en box stå orörd, men hade tänkt att hyra ut dem andra två fullstora och ev den lilla också någon behöver till en mindre häst. Men vad kan man ta i månaden?
Dem kommer alltså få stå för in och utsläpp själva och matkostnader. Jag står för stall, hage, vatten,tillsyn,uppvärmd sadelkammare.
Så vad kan man ta i månaden? :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-

Beror på läget skulle jag säga. Ute på landet så kanske 500 i månaden men i Stockholmstrakten 1500 kanske… När jag hyrde in mig i närheten av Göteborg men buss utanför dörren etc så gav vi 500. Så läget, kommunikationer etc spelar in en hel del…
#1 Oj, då har du stått extremt billigt… Jag bor i Göteborg och har betalat 1000 kr i kallhyra för en stallplats liknandes den TS beskriver, 1500 om in- och utsläpp hade ingått. I Sthlm får man betala betydligt mer än så.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Hade tänkt tagit runt 1000kr/mån kallhyra :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Runt 1000 kr i månaden är rimligt. Allt annat är för billigt.