Jag vill rita hästar
Halloj alla!
Tecknandet varierar mycket för mig just nu. Det har blivit många hundbilder på senaste tiden, så jag känner att jag vill variera mig och rita lite hästar. :)
Stilen på teckningarna kommer att variera.
Allt till bara en snabb skiss till mer seriös stil beroende på vad jag känner för med fotot jag ritar av.
Jag kommer även variera mig i olika tekniker, antingen blir det blyerts, färg, eller digitalt.
Som vanligt väljer jag själv vilken teckning jag vill måla så det finns inget kösystem.
Fina genomtänkta bilder är mer attraktivt för mig än suddiga små mobilbilder som tagits utan tanke.
Det är ett stort plus om bilderna ni laddar upp är så stora som möjligt då jag vill kunna se detaljerna i bilden när jag zoomar in i den. Är bilden liten och jag zoomar i den kommer jag bara att få fram massa små rutor (pixlar) där jag inte kommer kunna se några detaljer alls. :)
Ett krav som är självklart för mig men kanske inte för andra är att inga Google bilder får förekomma! Och du måste ha fotat bilden själv eller ha tillstånd från den som fotat bilden att få använda den till detta ändamål.
Tycker jag själv att bilden blir bra så kommer jag även att visa den på min konstsida på facebook. Camillas Art & Design. Och kanske även min hemsida www.camillasartdesign.weebly.com Så vill du inte det lägg då inte upp någon bild i denna tråd. :)
Så vill du ha din bild avritad så lägg upp den i tråden så får vi se om det blir din bild som blir ritad. :)
Hoppas att denna tråd är ok, annars får ni ta bort den. :)
http://kveikja.files.wordpress.com/2012/05/wpid-svadilfari1.jpg Älskar den här bilden, inte för att jag tycker om hårt hållna hästar men det är ändå något vackert över det! Och inte minst en vacker häst med ögon som bärnsten! Hästen heter Svadilfari från Knutshyttan och är fotad på något SM, minns inte vilket år.
Vad duktig du är! Du får väldigt gärna rita av min häst :)
Tack för era bidrag. :)
Men måste få påpeka att vissa bilder i denna tråd är små. 😐
En stor bild för mig är c:a 2000 px eller större.
T.ex bilden i #5 är enbart 473px × 470px Det går inte att zooma in i en sån storlek utan att det blir pixligt på en gång. Så bidra gärna med större bilder. 😉
går det verkligen att lägga upp så stora bilder här? är det inte bättre att isf skicka på epost.
Man kan inte lägga upp bilder större än 5MB. Jag ska försöka fixa bilden i #5 i större format, just nu har jag bara fått den där lilla av hon som fotade oss. Fungerar den i #4 bättre?
Jag vill helst inte lägga ut för stora bilder, men om du vill rita av dom kan jag skicka bilderna i ett pm i större format :)
#9 Förlåt för att jag inte har svarat, har haft fullt upp.
Jo precis 5MB är max. Men jag förstår om du inte vill lägga upp en stor bild här.
Aja jag får göra så gott jag kan helt enkelt. ^^
#11 Säg till annars om jag ska skicka bilderna i större format i ett pm till dig :)
#12 Du får gärna skicka #4 i större format om du vill. :)
Just nu ritar jag hästen i #2. :)
Halloj alla, sorry att jag är lite seg på tecknarfronten. Har fått ganska mycket att göra så har inte haft tid till att teckna hästar för skojs skull. Men ska försöka börja igen. Hoppas ni har tålamod. :)
#20 - Vad fin den blir! Du är duktig!
#21 Tack så mycket! Hehe jag ser bara mina brister hela tiden så det uppskattas verkligen att höra!😊
Tack, det såg mycket bättre ut. :) Men nu blir jag nyfiken och måste fråga, var hästarna inklippta från början? Eller fotade du dom så? Fin redigering i den andra bilden iaf. :)
Första bilden är orginal :) På andra bilden har jag bara spegelvänt halva bilden (vänster sida) och suddat fram den högra hästen, tittar man närmre så ser man att det inte är så bra redigerat ;)
#25 Aha nu ser jag. Kollade på bilden från min mobil första gången jag såg redigeringen. Men ja, den går säkert att använda som mall som du säger. 🙂
Såhär långt kom jag igår. :)
Gillar inte hur dom mörkaste skuggorna blev, fick inte till det som jag ville. Blev även proportionsfel, men ja, perfektionist som jag är så blir jag sällan nöjd! Alltid ser jag något fel! 😓
Färgpennorna som jag använder är fortfarande ganska nya för mig så jag håller på att experimentera mig fram vad som funkar och inte funkar. Provar även olika sorts papper osv.
Råkade gnida lite mycket på pappret på några ställen så det började flagna sönder. Men ja, då vet jag att jag inte ska göra på det viset nästa gång!😃
Kan bara inte bestämma mig i nuläget om jag ska låta den vara som den är och anse den klar eller om jag ska måla dit fönsterkarmen runt om också.🤔
Den är superfin ju :) du är jätte duktig!
Fantastiskt fin! Om du väljer att skippa fönsterramen tycker jag du skall göra mer svart ut på höger så det blir bättre balans. Nu är bilden lixom "tung" åt höger, det känns lite som den skall ramla. Svårt o förklara men du kanske förstår hur jag menar?
#28 Tack så jättemycket!
#29 Tack! Jo jag förstår precis vad du menar och min tanke är precis så med. Det blir inte snyggt att låta det svarta bara vara på vänster sida i bilden.
Så bestämmer jag mig för att göra den utan fönstret så kommer jag att måla mer svart runt om hela bilden. :)
#31 Vilken söt häst! Ja det blir nog utan ryttare i så fall då jag inte tycker att människor är min grej. ;)
Vill du göra en beställning så kan du gå in på min hemsida och göra det. :)
Väntar på att få se min tjej avtecknad. Ska bli kul o se men jag vill att du bara gör en blyertsteckning.
Vad har du för hemsideadress?
#34 Trodde du såg den i första inlägget. ;) www.camillasartdesign.weebly.com
Superfina :) men jag har tyvärr inte råd att beställa :P
#36 Tack! Ne ibland har man inte det. Du får komma igen om du är intresserad senare. :)
Har #2 beställt den du målat o visat upp här? Tar du betalt tycker jag att man kan skriva det i inlägget för det stod inget om det..?
#38 Nej det har hon inte. Detta är en tråd där jag väljer själv vilka bilder jag vill rita. Tycker jag om bilden så ritar jag den. Om du läser #36 inlägg så erbjöd hon själv sig att betala för att få sin bild ritad och då hänvisade jag henne till min hemsida för att göra en beställning och jag hade jobbat seriöst och detaljerat på den bilden. Men nu blev det inget av det då hon inte hade pengar till det. :)
Så vill man betala för att få sin bild avritad ordentligt så tar jag sådana beställningar om någon visar intresse för det. Men först och främst så är detta en tråd för min skull där jag kan göra mer slarvigt eller hur jag nu känner för att teckna för stunden. :)
Okej då vi andra kan känna oss lite blåsta då eftersom vi andra inte kommer få våra bilder avritade.. Tycker det blir lite orättvist!
Mer som att locka oss andra att lägga upp bilder för att helt plötsligt betala.
#40 - TS skriver i sitt första inlägg:
"Som vanligt väljer jag själv vilken teckning jag vill måla så det finns inget kösystem."
TS har inte gjort något fel här, hon har bara bett om bilder som hon kan rita av. Hon har aldrig lovat att hon ska rita av alla bilder. Det är helt frivilligt för dig som medlem att lägga upp bild.
Detta är ett arbete för TS så givetvis kan hon inte rita av alla bilder.
#40 Hur menar du nu? Jag har inte bett er att betala för att få era bilder ritade. Detta är en övningstråd för mig så att jag kan träna på mina tekniker utan krav och bli bättre på det och testa nya saker när jag ritar utan att det är någon som beställt den och kan säga att "så vill jag inte ha det", "det där blev inte tillräckligt bra" osv.
Det är skillnad på att göra en beställning och att rita för skojs skull till andra.
Det är inget köptvång på bilderna jag lägger upp i denna tråd. Men vill man köpa så får man ju såklart det.
Förstår inte riktigt hur du tycker att det är att känna sig blåst?
Lägger du in en fin, skarp bild så kanske jag väljer att rita just den.
Men suddiga ogenomtänkta bilder är inte roliga att rita och därför blir inte dom ritade.
#41 Tack! 🙂
#40 Vad tråkigt att du känner dig blåst, men det är nog bara en missuppfattning. Jag har inte betalat något för att få nordsvensken tecknad, helt ärligt så betyder den hästen inget för mig. Mer än att det kortet är det bästa jag fototekniskt nånsin tagit! Jag la upp den för att Ts frågade efter utmaning/bilder att teckna/måla, o den.är en teknikmässigt utmanande bild. Jag kommer inte få någon mer version än den jag kan se här i tråden. Om man köper en bild så köper man ju originalet(vilket jag inte behöver då jag målar o tecknar själv ;-) Sen får man ha i åtanke oxå att teckna/måla är inte gjort i en handvändning, det tar tid och engagemang. Och om jag får säga min åsikt (som kanske inte är samma som Ts) är att inte alla bilder inspirerar och ger kraften att färdigställa en hel bild. Ibland kan man ta en halvtaskig bild o få världens inspiration och ibland har man jättefina bilder men ingen som kittlade konstnärsådran. Något som är fruktansvärt jobbigt om man får en fråga från nån kompis om man kan måla av deras häst… Medan man kan lägga flera nätter på att måla en tavla åt en annan helt ovetande kompis bara för att man fick inspiration av just den hästen. Inspiration kommer tyvärr inte på beställning (jag avundas de konstnärer som kan prestera på beställning!)
#44 Kunde inte sagt det bättre själv. 🙂
#46 Jättefint! :)
#47 Tack så mycket! :)
#46 Åh vad fin den blev :) Får jag använda bilden på bilden så att säga? :)
#49 Tackar. :)
Eh hur menar du haha? 😃
#50 Att jag sparar bilden och lägger upp den på min blogg tex? :)
#51 Jo det är vel ok så länge du skriver att jag gjort den. ;)
#52 Självklart, har länkat till din hemsida :)
#53 Tackar. :)
Är denna tråd fortfarande aktuell? Alltså vill du fortfarande ha bilder på hästar som du får rita av? I så fall undrar jag om du vill ha endast häst eller häst+ryttare :)
Vad duktig du är! Grym på att teckna :) vill nog gärna beställa en teckning av mitt sto vid tillfälle!!! :)
#56 Just nu har jag lagt ritandet lite på hyllan för tillfället. Man kan säga att jag är en riktig periodare som brinner för ett intresse i taget. Just nu är jag inne i ett av mina andra intressen, nämligen nåltovning. :) Men visst skadar det inte om det läggs in fler bilder här. Det kanske triggar igång min tecknar ådra igen. :) Hmm jag tecknar bara hästen, människor är inte min grej. ;)
#57 Åh tack så mycket, vad roligt att du tycker det! Visst får du det. :)