Då var Perla fra Breidabolsstad här
Vad roligt, nu vill jag se uppdateringar om hur det går för er :)
Ser fin ut
Hoppas hon nu är som du vill ha henne, en lugn och trygg isis.
Ja hon reagera då inte på godståget som kom här. Och ett sånt hade hon aldrig sett förut. Så ser ju lovande ut. Töltar mest i hagen.
Härligt med en sådan bra början 
Ja, ska bli skoj och börja få arbeta henne även om det blir från marken.
Vilken sötis :) Har du kommit ihåg att ta helkroppsbilder på henne så du kan jämföra sedan? :)
Ska be nån hålla henne när ja tar kort. Hon vill inte riktigt stå still. :)
#9 Det beror på var vridningen sitter.Men en duktig hovslagare kan säkert räta upp henne en hel del
Ja benet är ju rakt ända ner till hoven, så misstänker att det är hoven, men hovis kommer under veckan och tittar.
Vridningen kan ju vara från knät,men va bra att hovslagaren kommer så snart,då kan ju han se närmare hur det ser ut
Ja hade varit gött och få ordning på hoven innan jag börjar träna henne.
Ja det är klart,men det behöver ju inte påverka henne.Blir bra att iaf börja räta upp henne ,det kan ju ta lite tid
Det blir säkert bra :-)
Jadå. Hon är en toppentjej, sonen har suttit på henne och hon är verkligen supersnäll.
Vad roligt :-) Lycka till med henne !
Tack :)
Vad fin, vem är hon efter och undan?
Jag har en häst från breidabolstad, Odinn heter han, är brunblack :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Ingen aning, men kan ta reda på. hon är ju också brunblack.
Svårt att se ifrån den vinklen. Ta en bild ifrån sidan istället.
Ser bättre på inlägget över där vi går i skogen.
Tycker de är lättare att se om de har "dräktighets mage" ifrån sidan
.
Inte säkert hon får stor mage heller, varför jag undrar är för att hon gick med en amerikansk miniatyr hingst. Och att det ser ut som fölsparkar när man kollar påmagen.
För Sälga den andra hästen har inte alls såna rörelser på magen. Därav jag funderar.
Oj du de var inte lätt. Men viss ser de lite ut som en fölmage innan den växt till sig.
Hur länge sedan är de hon gick med hingsten?
Hon gick ju ihop med hingsten och andra 4 ston innan hon kom hit. För fölungen kan ju inte särskilt stor om det skulle vara så. För hingsten kan ha varit runt 65-75cm hög bara.
testa pendla henne =D
Har du kollat upp vilka föräldrarna är?:)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
hur kommer det sig att hon gick ihop med en hingst? haha jag ser något pytte litet som töltar framför mig :P
Ja ägaren till hästarna har alla på samma lilla plätt de kan knappast springa där. Så ägaren har alla i samm ahage oavsett om det är sto eller hingst.
Ja hingsten är ju godkänd miniatyrhingst, och stoet är ju hon de handlar om i tråden. :)
Hur gör man då.
#34 Har du en guldring så ta antingen en sytråd eller ett hårstrå och trä igenom ringen och håll den ovanför korset på Perla. Rör den sig så är hon dräktig även om man inte ska lita på detta till 100%, en liten kul grej i alla fall
Får testa nån dag. :) har ju förlovningsringen men den är ju ingen tung sak men guld i alla fall.
#34 - Tror att #32 menade vilka föräldrar Perla har… ;)
Aha, :) ska kolla upp det. :)
#35 Vi har också ett sto hagen som ser dräktig ut, ska testa det där på henne imorrn… Vi har hela tiden skämtat bort det och sagt att hon bara är tjock för dräktig kan hon ju inte vara eftersom hon brunstat sen hon kom till oss. Men googlade nyligen om det och många menar att det kan dom faktiskt göra fast de är dräktiga…. Så imorrn ska jag testa det där på henne :P
Hon är efter kjarkur frá brediabolsstad och undan Bleikala frá brediabolsstad
Känner nästan att jag måste fråga hur gammal hon är, och hur länge du haft henne om du nu ha henne kvar då förstås? :)
Ne hon fick åka hem i mitten av sommaren 2012.
Men blev de nåt föl?
Det var ju synd, tror nämligen att jag har ägt henne en gång i tiden^^
Hon fick då inget när hon gick hos mig.