Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: tävling
Läst 630 ggr
Maja
0

Bästa tävlingspoängen

Vilken är den högsta poäng som du har uppnått på tävling per gångart?

Zorrbert
1

i femgång: Tölt 7.0 trav 6.5 skritt 7.0 galopp 8.0 pass 6.5

T2, 7.0 för valfria, 6.5 för kort och 6.5 för lös tygel

kvekki
1

Blygsamma 5,5 för allt utom pass på mitt sto. Men jag borde fått uppåt 6 för Snöggurs ökade tölt, min sambo brukar (hans häst) iaf plocka 6,5 för den med personbästa 7,0, men jag minns inte hur den gått för mig. Drömmen är ju att komma upp till iaf nån 6a men det verkar omöjligt med mitt sto, o ännu mindre möjligt nu med nya domarhandledningen. Jag sätter hoppet till hennes dotter istället om några år!

Maja
1

Jag tror att jag har fått 5.0 för tölt, 5.5 för trav, skritt och galopp och 3.5 för pass. Har bara tävlat ett fåtal gånger dock…

thicha
0

Har inte tävlat än men det kommer så småning om när hästarna är redo och har åldern inne, Har bra hästar på G så jag satsar verkligen på tävling nu.

Killen
1

Tölt 5,5, trav 5,5. Skritt 5, galopp 6, pass 6, tölt på lösa tyglar 5 (endast tävlat i det en gg). Detta var alltså från det gamla bedömningssystrmet , har ej hunnit tävla med det nya.

kissmekate.blogg.se

selfrejection
1

Jag har bara varit med på en träningstävling en gång för många år sedan genom ridskolan jag red på då. Det enda poängen jag kommer ihåg var 5,5 för skritt vilket jag tycker var riktigt bra ändå.

[tlundegard]
1

Oj, jag minns inte riktigt.. Men tror att det kan vara samlad tölt 6.5, trav 6.5, skritt 6.0, galopp 7.0 och ökad tölt 7.5. Totalt på tävling är 6.23 i både V1 och T1 iallafall

kangeby
1

Med Sleipnir - Tölt: 4.0 (tror jag), trav 6.0, galopp: 6.0 och skritt:7,0

Jamil - Tölt: 6.5, Trav: 6,0, Galopp: 5,5, Skritt: 7,0

PugBull
0

Hera är min första islandshäst och hon är bara 4 år, så ingen tävling än för oss, men i framtiden blir det säkert nån klubbtävling! :) När brukar de vara redo för lätta klasser? Vilken ålder brukar de vara?

Zorrbert
0

lite olika beroende på häst, Valtyr och Hugi tälade redan som 5 åringar, Saevar är 6 nu och kommer nog tävlas i höst i har lite kar att träna på innan jag tycker han ska ut. Frökk är 7, men hon har haft föl också. Támyrja va nog 6 första gången.

PugBull
0

Tack! Ja det var ungefär vad jag trodde, typ 2-år till då :)

Annis9900
1

Jag har tävlat en gång och då var det första gången min häst gick på en riktig bana. ( Ovalbana ) Han kan ha gjort det innan för typ 7år sedan men jag tror inte det.

I V5 fick vi 3,8

Och i T8 fick vi 2,0